Game Maker Ders-16 Karakter Gelişimi
Bu dersimde karakter gelişimini göstereceğim. İlk olarak mantıktan bahsedeyim. Bir market sistemimiz olacak ve marketten aldığımız iteme göre Damage ve Armor değerlerimiz artacak. Buna bağlantılı olarak karakterin aldığı ve verdiği hasar değerlerini ayarlayacağız. Ama bunu yapmadan önce dikkat etmemiz bir konu var. Damage ve Armor arasında ters orantı var yani armor aldığımızda aldığımız hasar azalır ama damage aldığımızda verdiğimiz hasar artar. Mantığı anlattığıma göre sisteme geçelim.

İlk olarak değişkenleri açıyoruz.
damage=20 // Verdiğimiz hasar.
armor=20 // Aldığımız hasar.
can=100 // Sağlık.


Burada dikkat edilmesi bir konu daha var. Damage veya Armor un değerinin 20 olması verdiğimiz ve aldığımız hasarın 20 olduğunu göstermez. Bu 100 de 20 olduğunu gösterir.

Sonra düşmanın mermi ile çarpışma eventini açıyoruz. Ve şu kodları yazıyoruz:

if obj_karakter.damage=20 {can-=5}
if obj_karakter.damage=40 {can-=10}
if obj_karakter.damage=60 {can-=15}
if obj_karakter.damage=80 {can-=20}
if obj_karakter.damage=100 {can-=25}


Daha sonra karakterin düşmanla çarpışma eventini açıyoruz. Ve şu kodları yazıyoruz:

if armor=20 {can-=25}
if armor=40 {can-=20}
if armor=60 {can-=15}
if armor=80 {can-=10}
if armor=100 {can-=5}


Bu şekilde karakterimizi geliştirebiliriz. Bu tekniğe dayanarak siz de kafanızdaki sistemleri yapabilirsiniz. Sistemi daha da geliştirebilirsiniz.

Proje indirme linki: https://yadi.sk/d/uHYG-KMzcZdTt

Eğer derslerimi beğendiyseniz abone olmayı unutmayın.

VİDEOYU MUTLAKA İZLEYİN

VİDEO: