ne
UstaDerslik Soru-Cevap Yararlı Araçlar
arama ikon
Diller
Türkçe Türkçe

bilgi UstaDerslik
Bu uyari kutusudur.
Tamam
Anasayfa
İletişim
Üyeler


HTML Ders-16 Metni Tırnak içine Alma
Html derslerimize devam ediyoruz.Bu derste metni tırnak içine alan q tagını anlatacağım.Yapısı ve kullanımı oldukça basit.Q içine aldığımız metinleri...
  cArleone(HTML)
Bootstrap Ders-19 Site örneği
Bootstrap derslerine devam ediyoruz.Bu deste, daha önceki dersler de öğrendiğimiz tüm özelliklerle ilgili bir site hazırladım.Onu paylaşacağım.Örneği inceleyerek...
  cArleone(BOOTSTRAP)
Css3 Outline-Offset Kullanımı
Css outline ile border üstüne bir tane daha dış çizgi çizdire biliyorduk.Burada...
  cArleone(CSS3)
Css Ders-31 Dış çizgi (Outline)
Css derslerimize devam ediyoruz.Bu derste outline özelliğini işleyeceğiz.Daha önce border ...
  cArleone(CSS)
404 Hatası Yakalama ve örnek Sayfa - Htaccess
Sitelerimize bazen konuları sileriz veya kullanıcılar yanlış url girebilirler.Bu gibi durumlarda kullanıcıyı bir sayfaya yönlendirerek aradığı sayfayı bulmasına yardımcı olmamız gerek.Bulunamayan sayfalar da 404 hatası...
  cArleone(HTACCESS)
Bootstrap Ders-10 Panel
Bootstrap derslerimize devam ediyoruz.Bu derste panel eklemeyi göreceğiz.Paneller header,content,footer olmak üzere 3 kısımda oluşuyor.Paneli uyarı vermek veya...
  cArleone(BOOTSTRAP)
HTML5 Svg Ders-6 Devam Eden çizgi - polyline
Html5 svg derslerimize devam ediyoruz.Bu derste polyline tagını işleyeceğiz.Polyline,polygon tagından çok farklı değildir.İşleyişi aynı ama polyline tek farkı sadece kesişen yerlerin içini değil istediğimiz zaman içini boyaya bilmemiz.Parametrelerine göz atalım...
  cArleone(HTML5)
Unreal Engine 4 Dersleri 2 - Yazılımcılar için Kurulum
Yazılımcılar için Unreal Engine 4 edinme ve kurulumu...
  Phylian(UNREALENGİNE)
Unreal Engine 4 Dersleri 1 - Tasarımcılar için Kurulum
Tasarımcılar için Unreal Engine 4 edinme ve kurulumu...
  Phylian(UNREALENGİNE)
HTML5 Svg Ders-5 çizgi - Line
Html5 svg derslerimize deavm ediyoruz.Bu derste svg de çizgi çizderme komutu olan lineyi işleyeceğiz.İlk derste gördüğümüz polygona biraz benziyor line.Ama polygondaki çizgiler kesişince bir polygon oluşuyordu.Ama linede...
  cArleone(HTML5)
Objective-C Cheat Sheet / Command Line için
Objective-C diline genel bir giriş.
  ByWOLF(C)
HTML5 Canvas Ders-22 Olay Yakalayıcı - addEventListener
Html5 derslerimize devam ediyoruz.Bu derste event yani olay yakalayıcı olan addEventListener fonksiyonunu işliyeceğiz.Öncelikle ne tür olayları yakalıyor ona bakalım.Mouse hareket,tıkla,klavye tıklamaları,form etkileşimleri,yüklenme,değişim gibi bir çok eventı içinde barındırıyor.Bu derste hepsini ...
  cArleone(HTML5)
Css WebSite örneği
Dün gördüğüm ve hoşuma giden bir temayı bu gün boş vaktimde koda döktüm.Bu taraz beğendiğim temaları genelde koda dökmeyi severim.Site yapısını ve kodları incelemek isteyenler için kodları paylaşıyorum.Temayı birden fazla renk...
  cArleone(CSS)
JavaScript selectionStart - selectionEnd - substring Kullanımı
Bu dersimizde javascript de bir biriyle kullanılan 3 fonksiyonu anlatacağım.Bunlar [b]selectionStart,selectionEnd[/b] ve [b]substring[/b].Şimdi bunları tek tek açıklayıp örnek yapalım...
  cArleone(JAVASCRİPT)
Jquery Mobil Ders-19 Mobil Site örneği
Jquery mobil serimizin son dersi.Bu derste,diğer derslerde öğrendiğimiz çoğu şeyi kullanarak hazırladığım mobil site örneğini paylaşacağım.
  cArleone(JQUERY)
Jquery Mobil Ders-15 Panel
Jquery Mobil derslerimize devam ediyoruz.Bu derste paneli anlatacağım.Panel sayfanın sağından veya solundan çıkarak sayfayı ittirerek veya üzerine açılan ek bir kısım oluyor.Örneği inceleyince daha iyi anlarsınız.Şimdi...
  cArleone(JQUERY)
Gamemaker Flappy Bird örneği
Dün boş bir vaktimde flappy bird ingrafiklerini kullanarak gamemaker ile flappy bird benzeri bir oyun yaptım.İncelemek isteyen olur diye açık kaynağını paylaşayım dedim.Gamemaker stüdio ile yaptım.Çalıştırmak için...
  cArleone(GAMEMAKER)
Gamemaker Platform örneği
Gamemaker ile daha önceden yaptığım bir platform oyun örneğini paylaşmak istedim.Örnekte karekter ile mapta gezerek kutuların üstüne gidiyoruz.Kutulara değdiğimizde rasgele harfler çıkıyor.C harfi çıktığında ekrana mouse ile tıklarsak onu işaretliyoruz.30 olunca kazanıyoruz...
  cArleone(GAMEMAKER)
Unity 3D Ders-8 Sahne Arası Geçişler
Unity 3D derlerimize kaldığımız yerden devam ediyoruz.Bu derste sahne arası geçişlerini işleyeceğiz...
  Unity3D(UNİTY3D)
CryENGINE Programlama / Unite 1 - Ders 3
Şimdi, "Bin32" klasöründe CryMono'ya sahibiz. Bunu oyunu başlatma(startup) sırasında yüklememiz gerekecek. Bu "CryGame" projesi üzerinde yapılır...
  ByWOLF(CRYENGİNE)
CryENGINE Programlama / Unite 1 - Ders 2
CryMono Entegre Etme ve Derleme, Özel CryENGINE'ler için yöntemler...
  ByWOLF(CRYENGİNE)
CryENGINE Programlama / Unite 1 - Ders 1
CryENGINE, Visual Studio Kurulumu ve Giriş.
  ByWOLF(CRYENGİNE)
HTML5 Canvas Ders-9 Linear Gradient Yapımı
HTML5 canvas derslerimize devam ediyoruz.Bu derste linear gradienti işleyeceğiz.Linear gradient renk geçişlerini sağlamaktadır.Şimdi kodumuzu inceleyelim....
  cArleone(HTML5)
HTML5 Video Player örneğim
Bu gün boş bir vaktimde html5 ile video player yapayım dedim.Bir şeyler yaptım az çok bir şeye benzedi paylaşmak istedim.Çok güzel olmadı ama incelemek isteyen olur diye paylaşmak istedim...
  cArleone(HTML5)
HTML5 Cix Audio Player örneğim
Daha önceden kodladığım audio playerı paylaşmak istedim.Aşağıdan indirebilirsiniz.Sitelerinizde kullanabilirsiniz...
  cArleone(HTML5)
Javascript Ders-11 Veri Almak ve Değiştirmek (innerHTML)
Javscript derslerimize devam ediyoruz.Bu derste innerHTML kodunu işleyeceğiz.İnnerHTML bir alandaki metni html kodlarıyla almamıza ve bir alan html kodlarıyla beraber metin koymamıza yarıyor...
  cArleone(JAVASCRİPT)
Jquery Ders-22 .next() ve .prev() Kullanımı
Jquery serimizin bu bölümünde .next() ve .prev() methodlarını işleyeceğiz.Bu methotların işlevleri şunlar.Next kendinden sonraki ilk objeyi seçer.Prev ise...
  cArleone(JQUERY)
Css Footer örneğim
Bir sitede gördüğüm footer tasarımını kendim kodlamak istedim.Sonuçta hemen hemen aynı bir tasarımı yaptım.Boş durmaması için paylaşmak istedim....
  cArleone(CSS)
GameMaker Partekül Efekti örneklerim
Gamemakerda yaptığım 2 partekül efektini paylaşmak istedim...
  cArleone(GAMEMAKER)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-10 Tanponlanmış Girdi-3
frameRenderingQueued fonksiyonumuza geçelim. createFrameListener fonksiyonu BaseApplication sınıfında tanımlanmıştı. Bir önceki derste de createFrameListener fonksiyonunu override etmemiş...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-10 Tanponlanmış Girdi-2
Her zaman olduğu gibi önce createScene fonksiyonumuzu hazırlayalım. AmbientLight’ımızı kuruyoruz, bir ninja E’si oluşturuyoruz, son olarak da bir ışık kaynağı oluşturuyoruz...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-10 Tanponlanmış Girdi-1
Önceki dersimizde tamponlanmamış girdi işlemini anlatmıştık. Tamponlanmamış girdi işleminde her kare için sorgulama şu şekilde oluyordu: “örneğin, I tuşuna basıldı mı?, J tuşuna basıldı mı?...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Gamemaker 2 Menü örneğim
Bir zamanlar yaptığım 2 menü örneğini paylaşmak istedim.İlki baba adlı menü.Kafalara mermi sıkınca buton açılıyo.Diğeri ok tıklayarak arabayı sağ sol götürerek diğer araba butonlarının gelmesini sağlıyoruz...
  cArleone(GAMEMAKER)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-9 Framelistener  ve Tamponlanmamış Girdi-3
Şimdi de ışığımızı klavyemizdeki 1 tuşundan açıp kapatmayı deneyelim. Bu işlemi yaparken fareyeBasildi gibi bir değişken kurup bu değişkeni kontrol etmeyeceğiz. Farklı bir yol izleyeceğiz. Real türünde bir değişken kuracağız...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-9 Framelistener  ve Tamponlanmamış Girdi-2
createScene fonksiyonumuzun içini yazarak başlayalım. Şimdi AmbientLight’ımızı, Gölge Tekniği’mizi, Kamera’mızın konumunu ve yüzünün dönük olduğu konumu belirliyoruz. Sonra döndüreceğimiz ve hareket ettireceğimiz Ninja Entity nesnememizi...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-9 Framelistener  ve Tamponlanmamış Girdi-1
Bu dersimizde ilk olarak OGRE’nin render döngüsüne değineceğiz. Öncelikle izlediğimiz filmlerin verilerinin depolanma mantığından bahsedelim. Ekranda gördüğümüz koşan bir çocuk...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Gamemaker Araç Sürme örneği
Gamemakerla yaptığım araç sürme örneği.Örnekte araç sürerek oyunda ilerliyoruz.Soru işaretine geldiğimizde...
  cArleone(GAMEMAKER)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-8 Terrain - Gökyüzü ve Sis - 6
Her iki sis türü de SM nesnesi üzerinden setFog fonksiyonuyla kurulur. Viewport’umuzun arkaplan rengiyle sisin renginin aynı olması gerektiğini söylemiştik. Bu nedenle...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-8 Terrain - Gökyüzü ve Sis - 5
SkyDome kullandığımızda bir kürenin içindeymiş gibi bir hisse kapılırız. Sanki bir yarım küre üstümüze geçirilmiştir. SkyDome’da tıpkı SkyBox’da olduğu gibi kameramızın etrafına bir küp renderlenir. Farkı, SkyDome renderlenirken yüzeyler...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-8 Terrain - Gökyüzü ve Sis - 4
Bu fonksiyonunun detaylarına değinmeyeceğiz. bilgiEtiketi nesnemizi her ne kadar Ders3.h dosyasında tanımlamış olsak da BaseApplication’a çalışma düzeninde bilgiEtiketi...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-8 Terrain - Gökyüzü ve Sis - 3
Bu fonksiyonda terrain dosyamızın oluşturulup oluşturulmadığını soracağız. Eğer oluşturulmamışsa getTerrainImage fonksiyonuna yönlendirme yaparak terrain resmimizi yükleyeceğiz ve sonra...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-8 Terrain - Gökyüzü ve Sis - 2
Şimdi iç içe iki tane for döngüsü yazacağız. Bu for döngüleri x ve y değişkenlerinin değerlerine göre çalışacak. Ve döngü boyunca terrainTanimlama fonksiyonu çağırılacak. Dikkat etmemiz gereken nokta şudur: bu x ve y değerleri koordinat eksenlerini...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-8 Terrain - Gökyüzü ve Sis
Terrain, Türkçe karşılığıyla Arazi, oyunumuzdaki dağları, tepeleri, ovaları barındıran 3d model dosyasıdır. Terrain’i diğer model dosyalarından ayıran özelliği, devasa boyutlarda olmasıdır. Ayrıca, örneğin bir evi izlerken kameranın yönünü çevirdiğimizde, ev model görüş alanımızın dışına çıkacağından...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Fl Studyo Vst Nedir - Nasıl Yüklenir
Vst dijital enstürmanlar diyebiliriz.Fl studioda kendinden enstrümanlar mevcuttur...
  cArleone(FLSTUDİO)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-7 Kameralar Işıklar ve Gölgeler-3
Biz Entity’lerimizi tanımlarken hep doğrudan model dosyasının ismini belirttik. Entity tanımının ikinci parametresine hep ogrehead.mesh, ninja.mesh yazarak devam ettik. Bu dosyalar bilgisayarın hangi klasöründe, materiali ne olacak, kaplaması hangi dosyadır hiç ayarlamadık. Çünkü şuana kadar tüm bu model dosyaları için gerekli ayrıntılar tanımlanmıştı. Şuanda ise önceden tanımlanmamış bir model oluşturuyoruz. Bundan...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-7 Kameralar Işıklar ve Gölgeler-2
Önceki derste SM nesnesini biz tanımlamamıştık. BaseApplication sınıfında otomatik olarak uygulama sihirbazı tarafından tanımlanmıştı. Aynı şekilde bu dersimimizde de kamera nesnemiz otomatik tanımlanmış durumda. Ama biz kamera fonksiyonunu override edeceğiz. mCamera nesnemiz bizim için önceden uygulama sihirbazı tarafından tanımlanmış olan Kamera sınıfının bir nesnesi. Şimdiyse onu, mSceneMgr’ye, yani SM’imize bağlı bir ...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-7 Kameralar Işıklar ve Gölgeler
Bir sahne oluşturduğumuz zaman, bu sahneyi görüntülemek için kameraları kullanırız. Kameralar özel nesnelerdir. Kameralar çoğu zaman SN’ler gibi çalışır. setPosition, pitch, yaw, roll fonksiyonlarına sahiptir ve kamerayı bir SN’ye bağlayabilirsin. Kamera bağlı olduğu anne SN’ye göre işlem yapar. Hareket ettirme ve döndürme işlemlerinin tümü için kamerayı bir SN gibi düşünebilirsin...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Gamemakerla Dövüş Oyunu örneğim
Gamemakerla dövüş oyunu yapmayla ilgili bir örnek yaptım.Oyunda düşman yapay zekasıda var.Zeka çok gelişmiş olmasada idare eder.Düşman bizim saldırımızlara karşılık verebilir yada savunma yapabilir ve bizim bulunduğumuz konuma göre pozisyon alır...
  cArleone(GAMEMAKER)
HTML5 Canvas Ders-2 çizgi çizmek (lineTo)
HTML5 canvas serimize devam ediyoruz.Bu derste artık tuvalimize bir şeyler çizmeye başlayacaz. İlk olarak...
  cArleone(HTML5)
Gamemaker Prototype örneğim
Elimde bulunan prototype spritelerini kullanarak yaptığım bir platform örneğini sizlerle paylaşmak istedim.
  cArleone(GAMEMAKER)
GameMaker ile 8 Yöne Hareket Sistemi
Gamemaker da tıkladığımız yere giderken 8 yöne dönebilen karekterle ilgili bir örnek yaptım...
  cArleone(GAMEMAKER)
Seo Açısından Başlıkların önemi <h>
Seo açısından h yani başlıklar öneminden bahsedecem.H tagları önelidir.Çünkü...
  cArleone(SEO)
PHP Ders-20 Sabit Değişken (define)
PHP de bu dersimizde sabit değişken olan defineye göz atacaz.Öncelikle işlevinden bahsedelim.Daha önceden değişkenleri anlatmıştım.Değişkenlerin değerini sayfada istediğimiz alanında değiştirebiliyorduk.Definede ise...
  cArleone(PHP)
CSS3 3D Küp örneğim
CSS3 de gelen yeni özelliklerle basit 3d işlemler artık yapabiliyoruz.Bunu göstermek amaçlı bir 3d örneği...
  cArleone(CSS3)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-6 En Temel Ogre Yapılarına Giriş-4
Şimdi de ölçekleme işleminden bahsedelim. Bu işlemi scale *ölçekle+ fonksiyonuyla yapacağız. scale fonksiyonu da 3 boyutlu vektör kullanıyor. Fakat bu sefer X, Y, Z hanelerindeki değerleri koordinat olarak düşünmeyin. Bu sefer bunlar nesnemizin boyutunun kaç kat büyültüleceğini/küçültüleceğini...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-6 En Temel Ogre Yapılarına Giriş-3
Yeni bir üye fonksiyona değinelim. setVisible *kur.Görünürlük+fonksiyonu, E sınıfının üye fonksiyonu. Boolean değeriyle çalışıyor. Diyelim ki bir sahnede bir E’miz var. Bunu geçici bir süre onu görmek istemiyoruz. Sahne de görünmemesi için onu tanımlandığımız kodları silmemize gerek yok. Bunun yerine E nesnemizin...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-6 En Temel Ogre Yapılarına Giriş-2
OGRE’de sahne ile ilgili işlemlerimizi createScene fonksiyonunda yaparız. Uygulama dosyamızı açıp...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-6 En Temel Ogre Yapılarına Girişş
Ogre ortamının en temel üç sınıfı vardır. Bu sınıflar Entity(Varlık), SceneNode(SahneDüğümü) ve SceneManager(SahneYöneticisi)’dir...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-5 DERS KONSEPTi HAKKINDA BiLGiLENDiRME
Bizim için OGRE kullanımıyla ilgili bir İngilizce bir makaleyi anlayıp, uygulamak; bu dokümandaki eğitim bölümlerini hazırlamaktan oldukça kolay ve kısa zaman almakta. Anlatıma terimler dâhil olunca ve hazırladığınız dersleri en temelden...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
CSS Animasyonlu Slider örneği
Bir sitede gördüğüm slideri kendim kodlamak istedim ve yaptım.Bir işe yarasın diye koyuyorum...
  cArleone(CSS)
JavaScript Ders-1 Genel Bir Giriş
Bu eğitim setimizde Javascript temellerini görecez.Önce javascript ne ondan başlayalım.Javascript html elemanlarımıza...
  cArleone(JAVASCRİPT)
Javascript Slider örneği
Daha öncede Javascript ile yaptığım basit bir slider örneğini paylaşmak istedim.Mantık şu resimlerden birinin üstüne gelirsek...
  cArleone(JAVASCRİPT)
CSS Ders-9 İnline ve Block Elementler
CSS derslerimize devam ediyoruz.Bu ders önemli çünkü objelerin türlerine bakacaz.Bunu iyi kavramalısınız.CSS de...
  cArleone(CSS)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-4 KOORDiNATLAR, 3B’DE DöNDüRME VE VEKTöRLER -2
İki boyutta döndürme işlemi, anlaşılması oldukça kolay olduğundan anlatmadan geçiyoruz. Üç boyutta döndürme işlemine değinelim. Daha düzgün bir ifadeyle, uzayda döndürme işlemi nedir, nasıl yapılır? Herhangi bir nesneyi eksenlerde, üç ayrı eksene göre sırayla döndürerek, istediğimiz...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-4 KOORDiNATLAR, 3B’DE DöNDüRME VE VEKTöRLER -1
Uzunluğu ve eni kilometrelerce olan bir beyaz kâğıt hayal edelim. Bu kâğıdımızın üzerine çizilmiş üç yıldız var. Bunların renkleri yeşil, mavi ve sarı olsun. Sonra bunların kâğıt üzerinde nasıl durduklarını hayal edelim....
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-3 DOSYA İNDİRME
Yapacağınız ilk şey, gerekli dosyaları bilgisayarınıza indirmektir. İndireceğimiz...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-2 HAZIRLIK
Dokümanın asıl içeriği olan OGRE derslerine başlamadan önce C++ programının nasıl kullanıldığını temel olarak bilmelisiniz. C++ programının en temel yapısını öğrenmek için en hızlı yol Youtube’da bulabileceğiniz video dersleri izlemektir. Biz...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-1 TANITIM
OLENVERD GRUBU’nu oluşturan bizler: Enes AYVACI, Baki AÇIKGÖZ, Kenan TAŞKIN ve Numan EYÜBOĞLU; bilgisayar oyunu hazırlamayı kendine hobi edinmiş dört üniversite öğrencisiyiz. Hiçbir ticari amaç taşımaksızın bilgisayar oyunu hazırlamaktayız. Aramızda yazılım hakkında profesyonel eğitim almış kimse yoktur.
  OLENVERDGRUP(OGRE)
CSS Üsten Açılır Menü Örneğim
Daha önceden css ile yaptığım bir açılır menüyü paylaşmak istedim.Matığı şu position ile butonun altına alt kategorileri yerleştir...
  cArleone(CSS)
CSS3 2 Animasyonlu Menü örneğim
Daha önceden tasarladığım 2 css menü yü paylaşmak istedim...
  cArleone(CSS3)
HTML5 Genel Site şablonu
Bu dersimizde size html5 in yeni genel site şablonunu anlatacam. Öncelikle görsel...
  cArleone(HTML5)

Önerilen Yazarlar
Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-2014 UstaDerslik






Giriş
Şifremi Unuttum...
Şifre Talep
  Kuralları Kabul Ediyorum.
Kaydol