si
UstaDerslik Soru-Cevap Yararlı Araçlar
arama ikon
Diller
Türkçe Türkçe

bilgi UstaDerslik
Bu uyari kutusudur.
Tamam
Anasayfa
İletişim
Üyeler


JsPDF Ders-3 Resim Ekleme
JsPDF derslerimize devam ediyoruz.Bu dersimizde oluşturduğumuz pdf ye resim eklemeyi göreceğiz.Resim eklemek için kullanacağımız komut...
  cArleone(JAVASCRİPT)
GameMaker Language Ders-26 Web Siteye Veri Yollama
GameMaker Language serimize devam ediyoruz.Bu dersimiz de web siteye post ve get şeklinde veri yollamayı işleyeceğiz.Web sitede bu verileri alarak...
  cArleone(GAMEMAKER)
GameMaker Language Ders-25 Site Kaynağını Alma
GameMaker Language serimize devam ediyoruz.Bu derste web site kaynağını almayı göreceğiz.Bunun için kullanacağımız fonksiyon ...
  cArleone(GAMEMAKER)
Bootstrap Ders-19 Site örneği
Bootstrap derslerine devam ediyoruz.Bu deste, daha önceki dersler de öğrendiğimiz tüm özelliklerle ilgili bir site hazırladım.Onu paylaşacağım.Örneği inceleyerek...
  cArleone(BOOTSTRAP)
Jquery Ajax ile Resim Dosyası Yükleme
Bu dersimiz de jquery nin ajax methodu olan post ile resim yüklemeyi işleyeceğiz.Bu özelliği kullanabilmek için javascript'in FileReader apsini kullanacağız.Filereader...
  cArleone(JQUERY)
Bootstrap Ders-18 Grid Sistemi
Bootstrap derslerimize devam ediyoruz.Bu derste bootstrapın en önemli sistemlerinden biri olan gridi işleyeceğiz.Bu sistemi iyi öğrenmek gerekir.Sitemizi grid ızgaralarına göre kodlayıp her cihazda...
  cArleone(BOOTSTRAP)
Jquery Resim inceleme Plugini - imageView
Bu dersimiz de jquery ile tıklanan resmi yakınlaştırarak incelememizi sağlayan imageView adlı plugini anlatacağım.Daha önceden detaylı bir zoom plugini olan...
  cArleone(JQUERY)
Illustrator Ders-8 Klasik ve Dikiş Fırçası
Illustrator Ders-8 Klasik ve Dikiş Fırçası fırça serisinde fırçaların kullanımı nasıl olduğu ve ayarlamalarını anlatıyorum.
  davmaneydi(Illustrator)
Blender Ders-8 Mirror(Simetri)
Blender Ders-8 Mirror arkadaşlar bu dersimde add modifier serimize devam ediyoruz sıradaki modifier mirroru işleyeceğiz bu dersimde ayriyetten kesme olayını da göstereceğim...
  davmaneydi(BLENDER)
Jquery Resim Yüklerken önizleme Alma - FileReader
Bu dersimiz de javascript ve jquery karışık olarak,resim yükleme işin de seçilen resmin ön izlemesini almayı göstereceğiz.Bunun için FileReader apisini kullanıyoruz.Adından anlaşılacağı gibi FileReader dosya verilerini...
  cArleone(JQUERY)
GameMaker Ders-7 Envanter Sistemi
GameMaker Ders-7 Envanter Sistemi videolu anlatım ...
  davmaneydi(GAMEMAKER)
GameMaker Ders-6 Level Sistemi
GameMaker Ders-6 Level Sistemi videolu anlatım...
  davmaneydi(GAMEMAKER)
Sitenin Ekran Görüntüsünü Alma - Thumbalizr
Bu dersimizde her hangi bir sitenin ekran görüntüsünü bize sunan thumbalizr apiyi anlatacağım.Öncelikle sitesin [url=!https://www.thumbalizr.com/!] girip üye oluyoruz.Üye olduktan sonra bir api key veriyor.Daha sonra...
  cArleone(PHP)
Game Maker Ders-13 Düşmanın Ateş Etmesi
Game Maker Ders-13 Düşmanın Ateş Etmesi
  xyztehlike(GAMEMAKER)
Jquery Responsive Metinler
Bu dersimizde ekran boyuru değiştiğinde bile metin boyutlarını sabit tutan responsiveText adlı bir plugini anlatacağım.Bu plugin sayesinde metinlerimizi sürekli aynı boyutta tutabiliriz.Yada belirlediğimiz minimum ve maximum...
  cArleone(JQUERY)
Game Maker Ders-10 Karakterin Tıklanan Yere Gitmesi
Karakterin Tıklanan Yere Gitmesi
  xyztehlike(GAMEMAKER)
Game Maker Ders-9 Market Sistemi
Game Maker Market Sistemi
  xyztehlike(GAMEMAKER)
Game Maker Ders-6 Basit Yapay Zeka
Basit Düşman Yapay Zekası
  xyztehlike(GAMEMAKER)
GameMaker Studio MultiPlayer Dersleri - 11 Obje Sistemi
Gamemaker studio multiplayer oyun derslerimize devam ediyoruz.Bu derste karakteri obje haline getireceğiz.Geçen derslerimizde karakterleri ...
  cArleone(GAMEMAKER)
GameMaker Studio MultiPlayer Dersleri - 7 Veri Almak ve Oyuncu Listesi
Gamemaker studio multiplayer serimize deavm ediyoruz.Bu derste,geçen derste yolladığımız verileri alıp bir online kullanıcılar listesi yapacağız.Kodlara geçelim.
  cArleone(GAMEMAKER)
GameMaker Studio MultiPlayer Dersleri - 5 Bağlantı Kontrolü ve Oyuncu Sayisi Bulma
Gamemaker networking derslerine devam ediyoruz.Bu derste kullanıcıların servera bağlandıklarını veya çıktıklarını yakalamayı ve oyuncu sayısını bulmayı göreceğiz.Şimdi gerekli bazı komutlar var onları anlatayım...
  cArleone(GAMEMAKER)
Game Maker Ders-1 Hareket Sistemi
Game Maker Hareket Kodları
  xyztehlike(GAMEMAKER)
Jquery Resimleri Siyah Beyaz Yapma
Bu dersimizde jquery ile resimleri siyah beyaz yapan black and white plugini işleyeceğiz.Plugini uyguladığımız alanlarda resimler otomatik siyah beyaz olur.Plugin ayarlarında hover ile normal hale döndürme seçeneği bulunuyor.Siyah beyaz yapmaişlemini css3 ilede yapabilirsiz.Şurada ...
  cArleone(JQUERY)
Resim Upload Sitesi Teması html-css
Daha önceden başlayıp bitiremediğim bir projenin temasını paylaşmak istedin.Hizliresim şablonunda yeniden sıfırdan bir tema kodlamıştım.Aslında upload kısmınıda yapmıştım php ile ama işlerim yüzünden yarıda kalmıştı.Php kısımlarını çıkarıp sadece temayı paylaşmak istedim...
  cArleone(CSS)
01-Bootstrap ve Php ile Web Sitesi Giriş
Bootstrap ve Php ile web sitesi yapıyoruz. Bu dersimizde bootstrap kütüphanesine kısa bir giriş yaptık.
  themms(PHP)
Jquery Dokunmatik Kaydırmalı Responsive Slider - Owl Carousel
Bu dersimizde jquery pluginlerinden owl carousel adlı bir slideri tanıtacam.Owl carousel tutup sürükleme ile çalışan bir slider.Günümüzde akkıllı telefonlar ve tabletler herkeste mevcut.Bu akıllı telefonlarda genelde çoğu şey tutup sürükleme ile çalışır.Mobil site tasarlarken bunlara göre tasarlamak önemlidir.Kullanıcının hızlı ve kolay ...
  cArleone(JQUERY)
JavaScript Time() Fonksiyonu
Bazen php de kullandığımız time() fonksiyonun çıktısını javascript de almak isteyebiliriz.Önce time fonksiyonu ne ona değinem.1 ocak 1970 ten bu güne kadar olan zamanı bize saniye cinsinden veren bir fonksiyondur.Bu değer ile zaman işlemleri...
  cArleone(JAVASCRİPT)
Css WebSite örneği
Dün gördüğüm ve hoşuma giden bir temayı bu gün boş vaktimde koda döktüm.Bu taraz beğendiğim temaları genelde koda dökmeyi severim.Site yapısını ve kodları incelemek isteyenler için kodları paylaşıyorum.Temayı birden fazla renk...
  cArleone(CSS)
Jquery Responsive Slider Yapımı - bxSlider
Bu dersimizde responsive slider yapmamızı sağlan çok güzel plugin olan bxsliderı anlatacığım.Kullanımı oldukça basit ve ayarları çok.Bu slider 2 çeşit bize sunuyor.Birincisi normal büyük tek tek geçen slider.İkincisi ise 3 er veya 5 er...
  cArleone(JQUERY)
Jquery Ders-37 resize() Kullanımı
Jquery derslerimize devam ediyoruz.Bu derste resize() methodunu anlatacağım.Resize browser penceresinde değişen boyutları yakalar.Örneğin zoom yaptığımızda yada pencereyi küçültüp,büyültüğümüzde resize bu anı yakalar.Bu yakalamaya göre bizde işlemler yapabiliriz.Genellikle responsive...
  cArleone(JQUERY)
Less Css Ders-3 Fonksiyonlar - Mixins
Less css serimize kaldığımız yerden devam ediyoruz.Bu derste mixins sistemini anlatacağım.Mixins fonksiyon gibi işler.Dinamik dillerden birini öğrendiyseniz fonksiyonun ne olduğunu biliyorsunuzdur.Bilmeyenler için açıklayayım.Bir isim altında bir alan oluşturup bu isim altında veri...
  cArleone(CSS)
HTML5 Canvas Ders-19 Canvası Resim Olarak Kaydetme - toDataURL()
HTML5 canvas serimize devam ediyoruz.Bu derste [b]toDataURL()[/b] komutunu anlatacağım.ToDataURL canvastaki bulunan herşeyi tek bir resim haline getirip,resmin urlsini bize sunuyor.Geçen derste gösterdiğimiz resim rengi değiştirmeyide kullanarak bir örnek yaptım.ToDataURL bize verdiği...
  cArleone(HTML5)
HTML5 Canvas Ders-18 Resim Renklerni Değiştirme - putImageData()
HTML5 canvas derslerimize devam ediyoruz.Bu derste resmin renkleriyle oynamayı göstereceğim.Geçen derste [renk=!d12c69!] getImageData[/renk] 'yla resmin verilerini çekmiştik.GetImageData resmin her pixelin verisini veriyordu.Bu verileri ...
  cArleone(HTML5)
HTML5 Canvas Ders-17 Resim Bilgilerini Alma - getImageData()
HTML5 canvas derslerimize devam ediyoruz.Bu derste [b]getImageData()[/b] fonksiyonunu anlatacağım.GetImageData belirlediğimiz alan içindeki resimlere ait 4 bilgiyi pixele göre alıp bize verir.Bu veriler rgb ye ait olan [renk=!d12c69!] red,green,blue[/renk] verileri.Bunların dışında birde [renk=!d12c69!] alpha[/renk] değerini verir.Örnek...
  cArleone(HTML5)
Jquery Mobil Ders-19 Mobil Site örneği
Jquery mobil serimizin son dersi.Bu derste,diğer derslerde öğrendiğimiz çoğu şeyi kullanarak hazırladığım mobil site örneğini paylaşacağım.
  cArleone(JQUERY)
Jquery Mobil Ders-8 Grid Sistemi
Jquery mobil eğitim serimize devam ediyoruz.Bu derste grid yani ızgara sistemini anlatacağım.Grid sistemi bize 2-3-4-5 li olmak üzere yan yana alanlar sağlıyor.Grid sisteminde...
  cArleone(JQUERY)
Jquery Mobil Ders-5 Collapsible
Jquery mobil derslerimize devam ediyoruz.Bu derste collapsibleyi işleyeceğiz.Collapsibler details tagına benzer.Bir başlık vardır ona tıklayınca içerik gözükür.Örneği inceleyince daha iyi anlarsınız.Şimdi başlayalım...
  cArleone(JQUERY)
Website icon Fontları
Bu konumuda css ile tasarım yaparken çok ihtiyaç duyduğumuz iconları font olarak bize sunan bir kaç tane siteyi göstereceğim.Normalde iconları...
  cArleone(CSS)
CSS3 Resize Kullanımı
Bu dersimizde css3 ün resize özelliğini anlatacağım.Öncelikle işlevinden başlayalım.Resize textareanın sağ alt köşesinden büyütülme işlemini...
  cArleone(CSS3)
Unity 3D Ders-11 Silah Ateş Sistemi-2
Unity 3D derslerimize devam ediyoruz.Bu derste geçen kaldığımız yerden devam ediyoruz.Silahımıza ses ve efekt ekliyoruz.
  Unity3D(UNİTY3D)
Unity 3D Ders-10 Silah Ateş Sistemi
Unity 3D derslerimize devam ediyoruz.Bu derste silah ekleyip ateş etme dinamiklerini yapacağız...
  Unity3D(UNİTY3D)
PHP Ders-30 Oturum işlemleri - (session)
PHP derslerimize kısa bir aradan sonra devam ediyoruz.Bu derste oturum işlemleri olan sessionları işleceğiz.Öncelikle işlevinde bahsedeyim.Sessionlar global değişkenlerdir.Yani bir session değişken yarattığımızda browser penceresi kapanana kadar tüm sayfalarda bunun değerini kullanıp veya değiştirebiliriz...
  cArleone(PHP)
PHP Site Kaynağının çekimini Engellemek
Bu dersimizde php file_get_contents ile sitelerimizden veri çekmelerini nasıl engelleriz onu anlatacağım.Bizim uğraşarak yazdığımız makaleleri birileri hiç emek sarf etmeden çalabiliyor.Bu çalma yöntemlerinden biride file_get_contents ile site kaynağını çekerek bot yazmaktır...
  cArleone(GÜVENLİK)
PHP Urlden Resim Yükleme Yapımı
Bu php dersimizde bir link olan resimi hostumuza kayıt etmeyi göreceğiz.Yani urlden resim yükleme yapacağız.Öncelikle mantığını anlatayım...
  cArleone(PHP)
CSS3 Resim Biçimlendirme (filter)
Bu dersimizde css3 le resimlerin ayarlarıyla oynamayı göreceğiz.Yani resmi grileştirme,parlaklık artırma,bulanıklaştırma gibi bir çok özelliğini göreceğiz.Bu işlemleri yapmamızı sağlayan kod filter.Şimdi tek tek inceleyelim.Örnek kodlarda oranları olabildiğince abarttım.Farkın tam olarak görülebilmesi için...
  cArleone(CSS3)
CSS Ders-21 Background-position Kullanımı
CSS derslerimize devam ediyoruz.Bu dersimizde css sprite tekniği olan background-positionu anlatacağım.Öncelikle işlevinden bahsedelim.Sitemizde bir çok yerinde resimler kullanmak zorunda kalırız.Bunların hepsi tek tek yüklenir sayfaya.Biz bunların hepsini tek resim haline getirip ...
  cArleone(CSS)
CSS Basit Bir Responsive Site Yapımı
Bu dersimizde css ile basit bir responsive site edeceğiz.Öncelikle responsivenin mantığını anlatayım.Öncelikle tasarımını yapacağımız cihazın boyutu büyüklüğünde alanı yakalıyoruz.Tablet ise...
  cArleone(CSS)
CSS Metni Resime Göre Pozisyonlandırma (vertical-align)
CSS de bu dersimizde metni resme göre pozisyonlandırmayı işleyeceğiz.Normalde sayfaya bir resim ve metin koyduğumuzda yan yana.Metin altta yer alır.Biz...
  cArleone(CSS)
CSS3 @Media Kullanımı (responsive)
Bu dersimizde css3 ün @media elemanını işliyeceğiz.Media günümüzde artık bir çok sitede kullanılmaya başlayan güzel bir eleman...
  cArleone(CSS3)
Jquery Ders-25 .position() Kullanımı
Jquery derslerimize devam ediyoruz.Bu desimizde .position() methodunu işleyecez.Position sayfadaki her hangi bir objenin...
  cArleone(JQUERY)
CSS3 Metnin Arkaplanına Resim ve Gradient Verme
CSS3 ün güzel bir özelliklerinden birini anlatacağım.Bu derste texte arkaplan resmi vermeyi göstereceğim.Aslında mantığı basit...
  cArleone(CSS3)
PHP Ders-27 Dosya oluşturma ve silme
PHP serimizin bu dersinde dosya oluşturma ve silmeyi göreceğiz.Öncelikle oluşturmadan başlayalım. ..
  cArleone(PHP)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-10 Tanponlanmış Girdi-3
frameRenderingQueued fonksiyonumuza geçelim. createFrameListener fonksiyonu BaseApplication sınıfında tanımlanmıştı. Bir önceki derste de createFrameListener fonksiyonunu override etmemiş...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-10 Tanponlanmış Girdi-2
Her zaman olduğu gibi önce createScene fonksiyonumuzu hazırlayalım. AmbientLight’ımızı kuruyoruz, bir ninja E’si oluşturuyoruz, son olarak da bir ışık kaynağı oluşturuyoruz...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-10 Tanponlanmış Girdi-1
Önceki dersimizde tamponlanmamış girdi işlemini anlatmıştık. Tamponlanmamış girdi işleminde her kare için sorgulama şu şekilde oluyordu: “örneğin, I tuşuna basıldı mı?, J tuşuna basıldı mı?...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
PDO Mysql Ders-6 Veri Silmek
PDO mysql serimize devam ediyoruz.Bu derste veri silmeyi göreceğiz.Öncelkle sql kodumuzu bakalım...
  cArleone(PDO)
HTML5 Canvas Ders-7 Sayfaya Resim Eklemek (drawImage)
HTML5 serimize devam ediyoruz.Bu derste tuvalimize resim eklemeyi göreceğiz.Resim eklemeyi drawImage() koduyla yapıyoruz.Şimdi kodlara geçelim.
  cArleone(HTML5)
Gamemakerla Market Alışveriş Sistemi Yapımı
Bu dersimizde gamemaker ile nasıl market yaparız onu anlatacağım.Öncelikle bir market tasarımı yapıyoruz.Daha sonra bu ürünlere hepsine...
  cArleone(GAMEMAKER)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-9 Framelistener  ve Tamponlanmamış Girdi-3
Şimdi de ışığımızı klavyemizdeki 1 tuşundan açıp kapatmayı deneyelim. Bu işlemi yaparken fareyeBasildi gibi bir değişken kurup bu değişkeni kontrol etmeyeceğiz. Farklı bir yol izleyeceğiz. Real türünde bir değişken kuracağız...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-9 Framelistener  ve Tamponlanmamış Girdi-2
createScene fonksiyonumuzun içini yazarak başlayalım. Şimdi AmbientLight’ımızı, Gölge Tekniği’mizi, Kamera’mızın konumunu ve yüzünün dönük olduğu konumu belirliyoruz. Sonra döndüreceğimiz ve hareket ettireceğimiz Ninja Entity nesnememizi...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-9 Framelistener  ve Tamponlanmamış Girdi-1
Bu dersimizde ilk olarak OGRE’nin render döngüsüne değineceğiz. Öncelikle izlediğimiz filmlerin verilerinin depolanma mantığından bahsedelim. Ekranda gördüğümüz koşan bir çocuk...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Facebook Paylaş Butonunu Sitemize Koymak
Günümüzde bir çok sitede mevcut olan ve seo için önemli olan paylaş butonlardan facebook paylaş butonunu anlatacağım bu derste.Daha önce...
  cArleone(SEO)
Jquery Ders-1 Gereksinimler ve işlevi
Yeni bir seriye başlıyorum.Bu seride jquery i anlatacam.Bu derste işlevinden ve gerekli bir kaç şeye değinecem.İlk önce en önemli şeyi söyliyeyim...
  cArleone(JQUERY)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-8 Terrain - Gökyüzü ve Sis - 6
Her iki sis türü de SM nesnesi üzerinden setFog fonksiyonuyla kurulur. Viewport’umuzun arkaplan rengiyle sisin renginin aynı olması gerektiğini söylemiştik. Bu nedenle...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-8 Terrain - Gökyüzü ve Sis - 5
SkyDome kullandığımızda bir kürenin içindeymiş gibi bir hisse kapılırız. Sanki bir yarım küre üstümüze geçirilmiştir. SkyDome’da tıpkı SkyBox’da olduğu gibi kameramızın etrafına bir küp renderlenir. Farkı, SkyDome renderlenirken yüzeyler...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-8 Terrain - Gökyüzü ve Sis - 4
Bu fonksiyonunun detaylarına değinmeyeceğiz. bilgiEtiketi nesnemizi her ne kadar Ders3.h dosyasında tanımlamış olsak da BaseApplication’a çalışma düzeninde bilgiEtiketi...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-8 Terrain - Gökyüzü ve Sis - 3
Bu fonksiyonda terrain dosyamızın oluşturulup oluşturulmadığını soracağız. Eğer oluşturulmamışsa getTerrainImage fonksiyonuna yönlendirme yaparak terrain resmimizi yükleyeceğiz ve sonra...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-8 Terrain - Gökyüzü ve Sis - 2
Şimdi iç içe iki tane for döngüsü yazacağız. Bu for döngüleri x ve y değişkenlerinin değerlerine göre çalışacak. Ve döngü boyunca terrainTanimlama fonksiyonu çağırılacak. Dikkat etmemiz gereken nokta şudur: bu x ve y değerleri koordinat eksenlerini...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-8 Terrain - Gökyüzü ve Sis
Terrain, Türkçe karşılığıyla Arazi, oyunumuzdaki dağları, tepeleri, ovaları barındıran 3d model dosyasıdır. Terrain’i diğer model dosyalarından ayıran özelliği, devasa boyutlarda olmasıdır. Ayrıca, örneğin bir evi izlerken kameranın yönünü çevirdiğimizde, ev model görüş alanımızın dışına çıkacağından...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-7 Kameralar Işıklar ve Gölgeler-3
Biz Entity’lerimizi tanımlarken hep doğrudan model dosyasının ismini belirttik. Entity tanımının ikinci parametresine hep ogrehead.mesh, ninja.mesh yazarak devam ettik. Bu dosyalar bilgisayarın hangi klasöründe, materiali ne olacak, kaplaması hangi dosyadır hiç ayarlamadık. Çünkü şuana kadar tüm bu model dosyaları için gerekli ayrıntılar tanımlanmıştı. Şuanda ise önceden tanımlanmamış bir model oluşturuyoruz. Bundan...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-7 Kameralar Işıklar ve Gölgeler-2
Önceki derste SM nesnesini biz tanımlamamıştık. BaseApplication sınıfında otomatik olarak uygulama sihirbazı tarafından tanımlanmıştı. Aynı şekilde bu dersimimizde de kamera nesnemiz otomatik tanımlanmış durumda. Ama biz kamera fonksiyonunu override edeceğiz. mCamera nesnemiz bizim için önceden uygulama sihirbazı tarafından tanımlanmış olan Kamera sınıfının bir nesnesi. Şimdiyse onu, mSceneMgr’ye, yani SM’imize bağlı bir ...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-7 Kameralar Işıklar ve Gölgeler
Bir sahne oluşturduğumuz zaman, bu sahneyi görüntülemek için kameraları kullanırız. Kameralar özel nesnelerdir. Kameralar çoğu zaman SN’ler gibi çalışır. setPosition, pitch, yaw, roll fonksiyonlarına sahiptir ve kamerayı bir SN’ye bağlayabilirsin. Kamera bağlı olduğu anne SN’ye göre işlem yapar. Hareket ettirme ve döndürme işlemlerinin tümü için kamerayı bir SN gibi düşünebilirsin...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
CCS C 74HC595 Basitçe Kullanımı
CCS C 74HC595 Basitçe Kullanımı ve Örnek
  aboo67(CCS-C)
Basit Web Editörü
Website kodlarken sürekli kod yazıp browserda yenileme yapıyoruz kodlarımızın çalışıp çalışmadığını görmek için.Bende 2 sayfayı...
  cArleone(JQUERY)
Gamemaker ile Browserda Website Açmak
Gamemaker ile yaptığımız oyunlarda oyun içine web sitemizi koymak isteyebiliriz.Bu koyduğumuz web sitelerini...
  cArleone(GAMEMAKER)
GameMaker ile 8 Yöne Hareket Sistemi
Gamemaker da tıkladığımız yere giderken 8 yöne dönebilen karekterle ilgili bir örnek yaptım...
  cArleone(GAMEMAKER)
PHP Session Hijacking Güvenliği
Session hijack te nasıl güvenlik sağlarız ona değinecem.Öncelikle session hijack ne ona bakalım.Bu...
  cArleone(GÜVENLİK)
HTML Ders-5 Sayfaya Resim Eklemek
HTML derslerimize devam ediyoruz.Bu derste sayfaya resim yerleştirmeyi görecez...
  cArleone(HTML)
CSS ile Resimlere Zoom Vermek
Bu dersimizde eklenti kullanmadan resimlere zoom vermeyi anlatacam.Mantığı şu...
  cArleone(CSS)
Site ismi nasıl seçilir
Bir web sitesi kuracaksınız ama ne isim koyacaksınız bilmiyosanız...
  cArleone(SEO)
CSS3 Animasyon Yapımı (Transition)
Bu dersimizde css3 çok güzel özelliklerinden biri olan transition kodunu göreceğiz.Öncelikle işlevinden bahsedelim.Transition ile objelerimize animasyona bağlayabiliriz.Bunu objede her hangi bir ...
  cArleone(CSS3)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-6 En Temel Ogre Yapılarına Giriş-4
Şimdi de ölçekleme işleminden bahsedelim. Bu işlemi scale *ölçekle+ fonksiyonuyla yapacağız. scale fonksiyonu da 3 boyutlu vektör kullanıyor. Fakat bu sefer X, Y, Z hanelerindeki değerleri koordinat olarak düşünmeyin. Bu sefer bunlar nesnemizin boyutunun kaç kat büyültüleceğini/küçültüleceğini...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-6 En Temel Ogre Yapılarına Giriş-3
Yeni bir üye fonksiyona değinelim. setVisible *kur.Görünürlük+fonksiyonu, E sınıfının üye fonksiyonu. Boolean değeriyle çalışıyor. Diyelim ki bir sahnede bir E’miz var. Bunu geçici bir süre onu görmek istemiyoruz. Sahne de görünmemesi için onu tanımlandığımız kodları silmemize gerek yok. Bunun yerine E nesnemizin...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-6 En Temel Ogre Yapılarına Giriş-2
OGRE’de sahne ile ilgili işlemlerimizi createScene fonksiyonunda yaparız. Uygulama dosyamızı açıp...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-6 En Temel Ogre Yapılarına Girişş
Ogre ortamının en temel üç sınıfı vardır. Bu sınıflar Entity(Varlık), SceneNode(SahneDüğümü) ve SceneManager(SahneYöneticisi)’dir...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-5 DERS KONSEPTi HAKKINDA BiLGiLENDiRME
Bizim için OGRE kullanımıyla ilgili bir İngilizce bir makaleyi anlayıp, uygulamak; bu dokümandaki eğitim bölümlerini hazırlamaktan oldukça kolay ve kısa zaman almakta. Anlatıma terimler dâhil olunca ve hazırladığınız dersleri en temelden...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Twitter Paylaş ve Takip et Butonlarını Sitemize koyma
Bu yazımda twitter paylaş ve beğen butonlarını nasıl sitemize ekleriz ve yaraları nelerdir ondan bashsedecem. Twiter paylaş ve beğen seo açısından...
  cArleone(SEO)
CSS Ders-12 Pozisyonlandırma Kullanımı (Position)
siteyi positionlarla kurmayın diyerek bir uyarıyla başlayayım :).Şimdi positionun 3 ...
  cArleone(CSS)
Basit Bir Site index PSD si
Daha önceden birine yaptığım bir çalışma.İşe yarasın diye paylaşıyorum.PSD yi css ve...
  cArleone(PHOTOSHOP)
Sitemizin Sekme ikonunu Değiştirme
Bu dersimizde sitemizin sekmeler bölünde olan iconunu değiştirmeyi gösterecem.Tarayıcılarda standart olarak...
  cArleone(CSS)
CSS Basit Giriş Sistemi Tasarımı
Daha önceden yaptığım basit bir giriş sistemi tasarımını paylaşmak istedim....
  cArleone(CSS)
CSS Ders-11 Basit Site iskeleti Yapımı
CSS derslerimize devam ediyoruz.Bu derste basit bir site iskeleti yapacaz.Yapacağımız iskeletin...
  cArleone(CSS)
GameMaker HTML5 Ders-2 Sprites (Resim)
Gememaker eğitim setimizin 2 bölümünde sprite bölümü var.Burdan oyunumuzda kullanacağımız tüm...
  cArleone(GAMEMAKER)
Google Artı 1 işlevi ve Sitemize Ekleme
Bu derste Google +1 butonundan bahsedecem.Önce işlevinden bahsedelim.
  cArleone(SEO)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-4 KOORDiNATLAR, 3B’DE DöNDüRME VE VEKTöRLER -2
İki boyutta döndürme işlemi, anlaşılması oldukça kolay olduğundan anlatmadan geçiyoruz. Üç boyutta döndürme işlemine değinelim. Daha düzgün bir ifadeyle, uzayda döndürme işlemi nedir, nasıl yapılır? Herhangi bir nesneyi eksenlerde, üç ayrı eksene göre sırayla döndürerek, istediğimiz...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-4 KOORDiNATLAR, 3B’DE DöNDüRME VE VEKTöRLER -1
Uzunluğu ve eni kilometrelerce olan bir beyaz kâğıt hayal edelim. Bu kâğıdımızın üzerine çizilmiş üç yıldız var. Bunların renkleri yeşil, mavi ve sarı olsun. Sonra bunların kâğıt üzerinde nasıl durduklarını hayal edelim....
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-3 DOSYA İNDİRME
Yapacağınız ilk şey, gerekli dosyaları bilgisayarınıza indirmektir. İndireceğimiz...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
PHP Ders-11 Değişken Varlığı ve Değişken Silme (isset-unset)
Bu günkü dersimizde php kodlarında sık kullanacağımız 2 kodu görecez.Bu kodlar isset ve unset.Önce...
  cArleone(PHP)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-2 HAZIRLIK
Dokümanın asıl içeriği olan OGRE derslerine başlamadan önce C++ programının nasıl kullanıldığını temel olarak bilmelisiniz. C++ programının en temel yapısını öğrenmek için en hızlı yol Youtube’da bulabileceğiniz video dersleri izlemektir. Biz...
  OLENVERDGRUP(OGRE)
Ogre Kütüphanesi Bölüm-1 TANITIM
OLENVERD GRUBU’nu oluşturan bizler: Enes AYVACI, Baki AÇIKGÖZ, Kenan TAŞKIN ve Numan EYÜBOĞLU; bilgisayar oyunu hazırlamayı kendine hobi edinmiş dört üniversite öğrencisiyiz. Hiçbir ticari amaç taşımaksızın bilgisayar oyunu hazırlamaktayız. Aramızda yazılım hakkında profesyonel eğitim almış kimse yoktur.
  OLENVERDGRUP(OGRE)
HTML5 Genel Site şablonu
Bu dersimizde size html5 in yeni genel site şablonunu anlatacam. Öncelikle görsel...
  cArleone(HTML5)
CSS Ders-3 color font-family font-size Kullanımı
Bu derste css e de kolara başlıyoruz ve 3 yeni kod öğreniyoruz bunlar color font-size font-family ...
  cArleone(CSS)
Web Sitelerimizde Güvenlik
Yaptıpımız web sitelerinde açıklar en büyük sorundur.Hiç bir zaman %100 güvenlik sağlayamayız ama bir kısım önlemler alabiliriz.Bu önlemlerden bir kısmını anlattım.
  cArleone(GÜVENLİK)

Önerilen Yazarlar
Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-2014 UstaDerslik






Giriş
Şifremi Unuttum...
Şifre Talep
  Kuralları Kabul Ediyorum.
Kaydol