GameMaker Kodlar ve Açıklamaları
UstaDerslik Soru-Cevap Yararlı Araçlar
arama ikon
Diller
Türkçe Türkçe

bilgi UstaDerslik
Bu uyari kutusudur.
Tamam
Anasayfa
İletişim
Üyeler

GameMaker Kodlar ve Açıklamaları

profil
cArleone
BEĞEN(1)
BEĞENME(0)
GÖRÜNTÜLENME(13278)
RAPOR ET
Gamemakerda oyun yaparken en çok işnize yarayacak kodların bir kısmını örneklerle anlattım.

1-alarm[0..11]
örnek=
alarm[0]=600

açıklama=
alarm[0]=600
//600/30=20sn
belirli bir süre sonra herhangi bir işlem yapmak için için kullanılır.
alarm[0] süre atadıkya o süre sonunda alarm[0] eventında yapdıracağımız işlemi koruz.

2-background_index[0..7]
örnek=
background_index[0]=arkaplan2 

açıklama=
background_index[0]=arkaplan2
//oyunun arka planını değiştirmeye yarıyor.

3-choose(x1,x2,x3,...)
örnek=
secim=choose(1,2,3,4) 
if secim=4
{
bla bla
}

açıklama=
choose(1,2,3,4) //choose verdiğimiz değerlerden birini rasgele seçer.

4-distance_to_object()
örnek=
distance_to_object(obj_dusman)<1500 

açıklama=
if distance_to_object(obj_dusman)<1500
{
bla bla
}
//bulunduğu objenin bir başka obje arasındaki mesafeyi hesaplar.

5-game_load(filename)
örnek=
game_load(kayıt_1) 

açıklama=
game_load(kayıt1)
//kayıtlı oyunu açmaya yarar.

6-game_restart()
örnek=
game_restart()

açıklama=
game_restart()
//oyunu yeniden başlatır.

7-game_save(filename)
örnek=
game_save(kayıt_1) 

açıklama=
game_save(kayıt1)
//oyunu kayıt etmeye yarar.

8-gravity,gravity_direction
örnek=
gravity=0.5 

açıklama=
gravity=0.5//yerçekimi eklemeye yarar.
gravity_direction=270//yer çekiminin yönünü belirler. "0" sağ "90" yukarı "180" sola "270" aşağı demek

9-image_blend
örnek=
image_blend=c_red 

açıklama=
image_blend=c_red
//objenin rengini değiştirmeye yarıyor.

10-image_speed
örnek=
image_speed=0.02 

açıklama=
image_speed=0.02
//objenin hızını ayarlamaya yarar.

11-instance_create(x,y, object)
örnek=
instance_create(100,250,obj_elmas) 

açıklama=
instance_create(x,y,object)
//istediğimiz yerde veya rasgele bir yerde obje oluşturmamızı sağlar.
mesela mousenin olduğu yerde oluşturmak için
instance_create(mouse_x,mouse_y,object)
şeklinde gibi.

12-instance_deactivate_object(object)
örnek=
instance_deactivate_object(obj_elmas) 

açıklama=
instance_deactivate_object(object)
//istediğimiz objeyi silmeye yarar.

13-instance_destroy()
örnek=
instance_destroy()

açıklama=
instance_destroy()
//bulunduğu objeyi siler.

14-instance_exists
örnek=
if instance_exists(objeadi) 
{
bla bla
}

açıklama=
if instance_exists(objeadi)//Eğer obje varsa diye kontrol eder varsa işlemler yaptırabilirsiniz.

15-message_background(back)
örnek=
message_background(arka1) 

açıklama=
message_background(arka1)
//message kutucuğunun arka planını değiştirir.

16-message_button(sprite)
örnek=
message_button(obj_buton) 

açıklama=
message_button(obj_buton)
//message kutucuğundaki butonu değiştirir.

17-message_button_font(name, size,color, style)
örnek=
message_button_font(font0,12,c_red,"Arial") 

açıklama=
message_button_font(font0,12,c_red,"Arial")//mesaj kutusundaki butonun fontunu ayarlamaya yarar.

18-message_size(w,h)
örnek=
message_size(400,200) 

açıklama=
message_size(400,200)//mesaj kutusunun boyutunu ayarlar.

19-message_text_font(name, size,color,style)
örnek=
message_text_font(font1,12,c_red,"Arial") 

açıklama=
message_text_font(font1,12,c_red,"Arial")//mesaj kutusundaki yazının fontu ayarlar.

20-path_add()
örnek=
path_add(yol1) 

açıklama=
path_add(yol1)
//istediğiniz pathı başlatır.

21-path_end()
örnek=
path_end(yol1) 

açıklama=
path_end(yol1)
//başlamış pathı durdurur.

22-room_goto(numb)
örnek=
room_goto(oda2)

açıklama=
room_goto(numb)
//herhangi bir odaya gitmek için kullanılır.

23-room_goto_next( )
örnek=
room_goto_next( ) 

açıklama=
room_goto_next( )
//bir sonraki odaya gider.

24-room_goto_previous( )
örnek=
room_goto_previous() 

açıklama=
room_goto_previous()
//bir önceki odaya gider.

25-show_message()
örnek=
show_message("Mesajınız") 

açıklama=
show_message("Mesajınız") //ekranda mesaj kutusu açılır ve sizin yazdığınız şey orda yazar.

26-sound_play(index)
örnek=
sound_play(ates) 

açıklama=
sound_play(index)
//sound bölümüne eklediğin müziği çalmaya yarar.

27-sound_stop(index)
örnek=
sound_stop(ates) 

açıklama=
sound_stop(index)
//çalan müziği durdurmaya yarar.

28-splash_show_web(url,delay)
örnek=
siteac="http://oyun-programlama.net" 
splash_show_web(siteac,9999999)

açıklama=
siteac="http://oyun-programlama.net"//veriablaye sitenin adresini yazdım
splash_show_web(siteac,9999999)//siteyi açtırdık
//9 sitenin açıkkalacağı saniye
//çalan müziği durdurmaya yarar.

29-sprite_index
örnek=
sprite_index=karekter12 

açıklama=
sprite_index=karekter12
//gösterilecek sprite seçersin.

30-view_object[0..7]
örnek=
view_object=mouse 

açıklama=
view_object=mouse//ekranın bu objeyi takip etmesine yarıyor
view_hborder=25
view_vborder=25

//mesela mouse diye bir objemiz var kenarlarından odayı sağa sola yukarı götürcez bu şekilde bir ayar yapabiliriz.

view_object=karekter
view_hborder=3200
view_vborder=3200

//yada objeyi odanın tam ortasında tutmak için kullanabiliriz.

31-window_set_fullscreen(false)
örnek=
window_set_fullscreen(true)

açıklama=
window_set_fullscreen(false)
//ekranı tam ekran yapmak için kullanılır.

32-xstart, ystart
örnek=
xstart 
ystart

açıklama=
xstart//başlangıçtaki x pozisyonu
ystart//başlangıçtaki y pozisyonu
//mesela obje öldürdün ve başladığı noktaya gitmesi için kullanılabilir.




xyztehlike
xyztehlike 3 Yıl Önce Cevaplandı
ÇOK işime yaradı teşekkürler
selammaleyküm
selammaleyküm 2 Yıl Önce Cevaplandı
cok teşekkürler dostum. valla her şey den cok seen işe yaradınız arakaşlar x omer sende valalah sağlun kodlarınız icin :^3
omer193
omer193 2 Yıl Önce Cevaplandı
abi ben anahtar ve kapı yaptımda anahtarı alınca kapı acılmasını ıstıyorum nasıl yaparım yadımcı olurmusun



Kod
Kalın
Vurgu
Resim
Video
Url
CEVAPLA
Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-2014 UstaDerslik






Giriş
Şifremi Unuttum...
Şifre Talep
  Kuralları Kabul Ediyorum.
Kaydol