Gamemaker Language serimize devam ediyoruz.Bu dersimiz de
continue ve break ifadelerinin ne işe yaradıklarını göreceğiz.Continue ve break
for,while,repeat ve do gibi döngüler de bitirme veya bir sonraki adıma geçmemize yarıyor.Daha detaylı inceleyelim.
1-Continue
Örneğin for döngüsün de 10 defalık işlem yaptırıyoruz ama 5 de o işlemi yapmasın 6 dan devam etmesini istiyoruz.Yapacağımız işlemden önce 5 mi diyerek kontrol edip,eğer beş ise continue yazarak alttaki işlemleri yapmadan bir sonraki adıma yani 6 işleme devam etmesini sağlayabiliriz.
for (i=0;i<10;i+=1){
if(i=5){ continue; }
//işlem
}
Temel kullanımı bu şekil de.
Döngüler de bazı verilere işlem yapmamak için atlamamızı sağlıyor.
2-Break
Break ise continue gibi yazıldığı yerde alttaki işlemleri yapmıyor ama bir sonraki adıma da geçmeden döngüyü komple bitiriyor.
for (i=0;i<10;i+=1){
if(i=5){ break; }
//işlem
}
Bunun da kullanımı bu şekil de.
Döngüyü bitirmek istediğimiz de kullanıyoruz.