GameMaker Language Ders-13 Kontrol Komutları
UstaDerslik Soru-Cevap Yararlı Araçlar
arama ikon
Diller
Türkçe Türkçe

bilgi UstaDerslik
Bu uyari kutusudur.
Tamam
Anasayfa
İletişim
Üyeler

GameMaker Language Ders-13 Kontrol Komutları

profil
cArleone
BEĞEN(1)
BEĞENME(0)
GÖRÜNTÜLENME(1396)
RAPOR ET
GameMaker Language serimize devam ediyoruz.Bu derste kontrol komutlarını işleyeceğiz.Gamemaker da şu değişkenin içeriği metin mi,sayı mı,array mı diye kontrol edebiliyoruz.Şimdi bunları tek tek inceleyelim.

1-is_array


is_array yazdığımız değişken array mı diye kontrol eder.Array ise true döndürür.if-else ile bu değeri kullanarak işlem yaparız.

if(is_array(değişken)){
//array
}else{
//array değil
}


2-is_real


is_real değişkenin içeriği sayı mı diye kontrol eder.Sayı ise true döndürür.

if(is_real(değişken)){
//sayı
}else{
//sayı değil
}


3-is_string


is_string değişkenin değeri metin mi diye kontrol eder.Metin ise true değeri döndürür.

if(is_string(değişken)){
//metin
}else{
//metin değil
}


Temel kullanımları bu şekil de.

Genel örnek :
deg1[0]="UstaDerslik";
deg1[1]="cArleone";

deg2="UstaDerslik";

deg3=91;

if(is_array(deg1)){
show_message("deg1 array.");
}else{
show_message("deg1 array değil.")
}

if(is_array(deg2)){
show_message("deg2 array.");
}else{
show_message("deg2 array değil.")
}

if(is_string(deg2)){
show_message("deg2'in içeriği metin.");
}else{
show_message("deg2'in içeriği metin değil.")
}

if(is_real(deg3)){
show_message("deg3'ün içeriği sayı.");
}else{
show_message("deg3'ün içeriği sayı değil.")
}



Kod
Kalın
Vurgu
Resim
Video
Url
CEVAPLA
Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-2014 UstaDerslik






Giriş
Şifremi Unuttum...
Şifre Talep
  Kuralları Kabul Ediyorum.
Kaydol