GameMaker Language Ders-16 Room Komutları
UstaDerslik Soru-Cevap Yararlı Araçlar
arama ikon
Diller
Türkçe Türkçe

bilgi UstaDerslik
Bu uyari kutusudur.
Tamam
Anasayfa
İletişim
Üyeler

GameMaker Language Ders-16 Room Komutları

profil
cArleone
BEĞEN(0)
BEĞENME(0)
GÖRÜNTÜLENME(1775)
RAPOR ET
GameMaker Language derslerimize devam ediyoruz.Bu derste room yani oda komutları işleyeceğiz.Bu komutlar sayesin de bir çok oda ile ilgili işlem yapabiliriz veya bilgisini alabiliriz.Tek tek komutları inceleyelim.

1-room_goto(oda_isimi)


room_goto içine isimi yazılan odaya yönlendirme yapar.

2-room_goto_next(),room_goto_previous()


room_goto_next bulunan odadan bir sonraki odaya geçmek için kullanılır. room_goto_previous ise bulunan odadan bir önceki odaya gitmek için kullanılır.

3-room_exists(oda_isimi)


room_exists bir odanın varlığı sorgular.Eğer var ise true değeri,yok ise false döndürür.

4-room_first,room_last


room_first ile odanın idsini bize verir.room_goto içine yazarsak ilk odaya yönlendirir. room_last ise son odanın idsini verir.Bunu da room_goto içine yazarsak son odaya yönlendirir.

5-room_speed


room_speed oda hızını değiştirmemize veya oda hızının kaç olduğunu bize söyler.Normal de 30 dur.Buda oda saniye de 30 defa yenileniyor demektir.0 yaparsak oyun durur.Pause gibi işlemler yaparken kullanılır.

6-room_height,room_width


room_width bize odanın genişliğini verir. room_height bize odanın yüksekliğini verir.Bunları kullanarak işlemler yapabiliriz.

7-room_get_name(oda_id),room


room_get_name idsi belirtilen odanın isimini bize söyler.room_get_name(room) yazarsak o odanın isimini verir. room komutu ise o odanın idsini verir.

8-room_persistent


Persistent özelliği o odadaki değişiklikleri saklamak için kullanılır.Normal de room sekmesin den ayarlanır ama kod olarakta bu özelliği değiştirebiliriz. room_persistent=true yazarsak aktif olacaktır.false verirsek devre dışı kalacaktır.

Genel örnek :
if(room_exists(room0)){
show_message("room0 adın da oda mevcut.");
}

// room_goto(room_first); ilk odaya gitmek için
// room_goto(room_last); son odaya gitmek için
//room_persistent = true; odadaki değişlikleri saklar.Bir odaya geri dönüldüğün de o değişikliklerle devam etmek için.

show_message("Oda Hızı : "+string(room_speed));
show_message("Oda Yüksekliği : "+string(room_height));
show_message("Oda Genişliği : "+string(room_width));
show_message("Oda İsimi : "+string(room_get_name(room)));




Kod
Kalın
Vurgu
Resim
Video
Url
CEVAPLA
Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-2014 UstaDerslik






Giriş
Şifremi Unuttum...
Şifre Talep
  Kuralları Kabul Ediyorum.
Kaydol