GameMaker Language Ders-2 Değişkenler
UstaDerslik Soru-Cevap Yararlı Araçlar
arama ikon
Diller
Türkçe Türkçe

bilgi UstaDerslik
Bu uyari kutusudur.
Tamam
Anasayfa
İletişim
Üyeler

GameMaker Language Ders-2 Değişkenler

profil
cArleone
BEĞEN(0)
BEĞENME(0)
GÖRÜNTÜLENME(2133)
RAPOR ET
Game Maker Language serimize devam ediyoruz.Bu derste değişken yapılarını işleyeceğiz.Öncelikle değişken nedir ona bakalım.Değişkenler için de veri taşıyan ve istediğimiz zaman değiştire bildiğimiz şeylerdir.Her değişkenin bir ismi ve verisi vardır.Bu isimi çağırdığımız yerde içeriği gözükür.İsimler de Türkçe karakter kullanamayız.Bu yüzden buna dikkat etmek gerekir.

Değişkenler 2 tip veri saklayabiliriz.İlki string yani metinler.Diğeri ise sayılar .Dikkat etmemiz gereken nokta string değerleri "" için de yazarız.Sayıları ise direk atarız. 10 sayıdır ama "10" sayı değildir burada.

değişken_ismi=değeri
Değişkenin temel kalıbı bu şekilde.

Gamemaker da 3 tane değişken tipi mevcut.Şimdi bu değişken tiplerini bir inceleyelim.

1-Normal Değişken


Normal değişkenler obje için de create event'ında tanımlanır.Bu değişkenin hem obje için de hem de diğer objeler de çağırabiliriz veya değiştirebiliriz içeriğini.Ama bir odadan diğerine bu değişken değerini aktaramayız.Değişken yaratmadan kullanmak isterseniz hala alırsınız.
//Değişken yaratma
isim="cArleone";
can=100;
mermi=30;
//Değişken verisi değiştirme
isim="Rahman";
can=150;
mermi=0;

Gördüğünüz gibi yaratma ile değiştirme arasın da bir fark yok.Değiştirmek istediğimiz de yeni değeri atıyoruz.Sayılarda artırma azaltma işlemleri var ama bu ileri ki derslerde göreceğiz.

//başka objede değişkeni kullanmak
obje_ismi.değişken_ismi=değer
obj_karakter.can=10

Bu şekilde de bir başka objedeki değişkene erişebiliriz.

2-Global Değişken


Global değişkenler ise yapısı normal değişkenlerle aynıdır.Tek değişik yanı tüm room yani odalara bu değeri aktara biliyoruz.Dikka etmemiz gereken nokta ise fazla global kullanmamak.Yoksa oyun kasabilir.Global değişkeni create,game_start_room_start gibi başlangıç eventların da oluşturabiliriz.

//Global Değiken Yaratma
global.isim="cArleone";
global.can=100;
//Global Değişkeni Değiştirme
global.isim="Rahman";
global.can=50;

Tek fark global değişkenlerin başına global. ekliyoruz.Başka bir objede değiştirmek istersek direk çağırarak değiştirebiliriz.
//başka objede değeri kullanamak
global.isim="Sefa";
global.can=75;

Global diğer objeler de yine aynı şekilde değiştirebiliyoruz.Bir daha uyarayım globali çok kullanmayın.Sadece tüm odalarda kullanmanız gereken değerleri saklayın. Puan,para,toplam can vs gibi şeyleri.

3-Local Değişken


Local değişken eventlara özel değişkenlerdir.Başka bir obje hatta o objenin başka eventın da bile kullanamayız bu değişkenleri.Oluşturduğu event da kullanıp o event sonlandığında işlevi biter.Genel de o event da çektiğimiz veya hesapladığımız yeni değerleri saklamak için kullanılır.

//Değişken Oluşturma
var isim="cArleone";
var toplam=785;
//Değiştirme
isim="Rahman";
toplam=415;

Yapısı aynı normal değişken gibi ama yaratırken sadece var ekliyoruz başına.

Değişkenler bu kadar.Kısaca oyundaki tüm verileri bu değişkenlerde saklıyoruz.Verinin türüne göre değişken tipini iyi seçmeliyiz.Düzgün kullanırsak daha performanslı oyunlar yapabiliriz.



Kod
Kalın
Vurgu
Resim
Video
Url
CEVAPLA
Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-2014 UstaDerslik






Giriş
Şifremi Unuttum...
Şifre Talep
  Kuralları Kabul Ediyorum.
Kaydol