GameMaker Language Ders-3 Array
UstaDerslik Soru-Cevap Yararlı Araçlar
arama ikon
Diller
Türkçe Türkçe

bilgi UstaDerslik
Bu uyari kutusudur.
Tamam
Anasayfa
İletişim
Üyeler

GameMaker Language Ders-3 Array

profil
cArleone
BEĞEN(0)
BEĞENME(0)
GÖRÜNTÜLENME(1331)
RAPOR ET
Game Maker Language serimize devam ediyoruz.Bu derste arrayları işleyeceğiz.Öncelikle arrayların işlevine bakalım.Geçen derste veri saklamamızı sağlayan değişkenleri işlemiştik.Array ise değişken gibidir farkı ise tek isim altında tüm verileri saklar.Örneğin isim,can,mermi ismin de değişken yaratmak yerine sadece karakter isimi altında saklayabiliriz.2 çeşit array var şimdi bunları inceleyelim.

1-Tek Boyutlu Arraylar


dusman[0]=değer;
dusman[1]=değer;
dusman[2]=değer;
...

Arrayları bu şekilde yaratıyoruz.2 köşeli parantez için de 0 dan başlayarak kaç veri saklayacaksak,o kadar ilerliyoruz.Bunun bir sınırı yok.Değişkeni çağıracağımız veya kullanacağımız yerde dusman[1] bu şekil de çağırıyoruz ve işlemi yapıyoruz.

Bu arrayları başına global koyarak global arraya çevirebiliriz.Ama var koyarak local arraya çeviremeyiz.

veri[0]=100;
show_message(veri[0]);

2-İki Boyutlu Arraylar


dusman[0,0]=değer;
dusman[0,1]=değer;
dusman[0,2]=değer;

dusman[1,0]=değer;
dusman[1,1]=değer;
dusman[1,2]=değer;
...

Bunda tek fark 2 sayı giriyoruz artık parantezler içine.Örneğin başa 0 koyarak ikincide 0,1,2,3... istediğimiz kadar gidebiliriz.Daha sonra ilk parametreye 1 yazarak ikincide istediğimiz kadar gidebiliriz.Bu döngü bu şekil de gider ve istediğimiz kadar veri saklayabiliriz.Örneğin tek bir objede tek bir array altında tüm düşmanların verilerini saklayabiliriz.

Genelde arraylar rpg türü oyunlar da çok kullanılır.Çünkü çok fazla özellik vardır.Hepsine değişken yaratmak yerine tek bir değişken altında tutularak düzen sağlanır.

Genel örnek :
create :
karakter[0,0]="cArleone";//karakter 1 isim
karakter[0,1]=100;//can
karakter[0,2]=30;//mermi

karakter[1,0]="Serif";//karakter 2 isim
karakter[1,1]=100;//can
karakter[1,2]=30;//mermi

karakter[1,1]=300;//array değerlerini değiştirdik.
karakter[1,2]=100;

draw :
draw_text(10,10,"Isim : "+string(karakter[0,0]))
draw_text(10,30,"Can : "+string(karakter[0,1]))
draw_text(10,50,"Mermi : "+string(karakter[0,2]))

draw_text(200,10,"Isim : "+string(karakter[1,0]))
draw_text(200,30,"Can : "+string(karakter[1,1]))
draw_text(200,50,"Mermi : "+string(karakter[1,2]))



Kod
Kalın
Vurgu
Resim
Video
Url
CEVAPLA
Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-2014 UstaDerslik






Giriş
Şifremi Unuttum...
Şifre Talep
  Kuralları Kabul Ediyorum.
Kaydol