GameMaker Language serimize kaldığımız yerden devam ediyoruz.Bir önceki derste
http://ustaderslik.com/konu/GameMaker_Language_Ders-8_Repeat repeat döngüsünü işlemiştik.Bu derste onun daha detaylısı olan for döngüsünü işleyeceğiz.
For döngüsü karşılaştırdığımız miktara ulaşıncaya kadar belirli oranda azaltma veya artıma dayanıyor.Şimdi yapısına bakalım.
var i;
for(i=10;i>0;i-=5){
//işlem veya işlemler
}
Yukarıda i değişkeni genel bir tanımdır.İstediğimiz değişken ismini yazabilirsiniz.Ne yaptığımıza geçicek olursak.forda
() içine 3 alan mevcut.
En baştaki yer değişken tanımlama.Ortadaki koşulu belirlediğimiz yer.Küçüktür ve büyüktürleri kullanarak.En sondaki ise artış veya azalışı belirlediğimiz yer.
Örnekte önce i yi tanımladık.Daha sonra değeri 10 olsun dedik.Daha sonra inin değeri 0 dan büyükse 5 er er azalsın dedik.
10>0 dan büyük bir kez çalışır.
5>0 dan büyük bir kez daha çalışır.
0>0 dan büyük değildir,çalışmaz.Yani 2 kademeli döngü oldu.
> yerine
>= yapsaydık
0>=0 eşit olduğu için bir kez daha çalışırdı.
For döngüsü çok önemli bir döngüdür.İyi öğrenmek gerekir.Kod yazımın da bize çok kolaylık sağlar.
Genel örnek :
draw :
var i;
for(i=1;i<=5;i+=1){
draw_text(10,i*20,string(i)+"- UstaDerslik");
}
Yukarıdaki örnekte 5 defa ustaderslik yazdırdık alt alta.