Game Maker Ders-15 itme Fiziği
UstaDerslik Soru-Cevap Yararlı Araçlar
arama ikon
Diller
Türkçe Türkçe

bilgi UstaDerslik
Bu uyari kutusudur.
Tamam
Anasayfa
İletişim
Üyeler

Game Maker Ders-15 itme Fiziği

profil
xyztehlike
BEĞEN(1)
BEĞENME(0)
GÖRÜNTÜLENME(1898)
RAPOR ET
Bu dersimde itme fiziği yapacağız. Gerçek hayatta bir objeyi ittiğimizde ittiğimiz yöne doğru hareket eder. Biz de bunu game maker da yapacağız. İlk olarak objeyi ittiğimiz yöne doğru hareket ettirmek için karakterin directionunu alacağız bunun için bir değişken belirleyelim ve şu değeri girelim :
yon=point_direction(x,y,obj_blok.x,obj_blok.y)//bu karakterimizin yönünü belirtir.


Daha sonra iktireceğimiz bloğun step eventine gelerek şu kodları yazalım:
if place_meeting(x,y,obj_karakter) {motion_set(obj_karakter.yon,6)}
// Bu kod blokla karakter birbirine değdiğinde bloğun 6 hızında belirlediğimiz değişkenin değerine doğru gitmesini sağlar.

if !place_meeting(x,y,obj_karakter) {speed=0}
// Bu kod ise karakter ile blok değmiyorsa bloğun hareket etmemesini sağlar bu sayede blok uçup gitmez.


VİDEOYU MUTLAKA İZLEYİN:

VİDEO :






Kod
Kalın
Vurgu
Resim
Video
Url
CEVAPLA
Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-2014 UstaDerslik






Giriş
Şifremi Unuttum...
Şifre Talep
  Kuralları Kabul Ediyorum.
Kaydol