Gamemaker HTML5 Ders-11 Global Değişkenler
UstaDerslik Soru-Cevap Yararlı Araçlar
arama ikon
Diller
Türkçe Türkçe

bilgi UstaDerslik
Bu uyari kutusudur.
Tamam
Anasayfa
İletişim
Üyeler

Gamemaker HTML5 Ders-11 Global Değişkenler

profil
cArleone
BEĞEN(1)
BEĞENME(0)
GÖRÜNTÜLENME(2531)
RAPOR ET
Bu dersimizde önemli olan bir alanı işliyecez.Global değişkenleri.
Öncelikle değişken ile global arasındaki farka bakalım.

Fark
Değişkenler sadece yaratıldıkları objede geçerlidirler.
Globallerse yaratıldıktan sonra tüm objelerde geçerlidirler ve odalar değişse bile bu global değerleri sabit tutabiliriz.

Tanımlama
Global değişkenleri nerelerde tanımlarız ona bakalım.
Tüm oyun boyunca değeri sıfırlanmamasını istiyosak oyun başlangıç eventına koyabiliriz.Skorlar için kullanabiliriz.
Odalar başladığında resetlenmesini istiyosak değişkenlerin oda başlama eventında kullanabiliriz.Bölüm skorları için kullanabiliriz.
yada create eventında kullanırız.obje her yaratıldığında resetlenir. can-mermi vs... kullanabiliriz.
Daha tanımlama alanları var ama bunlar çok kullanılanlar.

Kod olarak nasıl tanımlıyoz ona bakalım.
isim="cArleone"
global.isim="cArleone"

isim normal değişken başına global. koyunca global oldu.Bu kadar basit.

NOT :Çok fazla global kullanmayın.Oyununuzu kastıra bilir sonra.

video :



Kod
Kalın
Vurgu
Resim
Video
Url
CEVAPLA
Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-2014 UstaDerslik






Giriş
Şifremi Unuttum...
Şifre Talep
  Kuralları Kabul Ediyorum.
Kaydol