Gamemaker HTML5 Ders-9 Değişkenler
UstaDerslik Soru-Cevap Yararlı Araçlar
arama ikon

bilgi UstaDerslik
Bu uyari kutusudur.
Tamam
Anasayfa
İletişim
Üyeler

Gamemaker HTML5 Ders-9 Değişkenler

profil
cArleone
BEĞEN(1)
BEĞENME(0)
GÖRÜNTÜLENME(5063)
RAPOR ET
Gamemaker eğitim serimizde kodlara giriş yapıyoruz artık.İlk önce değişkenlerden başlıyoruz.Bir oyun tasarlarken değişkenler çok önemlidir.Çünkü oyun ile ilgili bir çok ayrıntıyı buralarda tutarız.
Değişken nedir bunla başlayalım.İçinde veri tutabilen ve istediğimiz zaman değiştire bildiğimiz şeylerdir.

Tanımlama


Değişkenleri create eventında tanımlarız.Burda tanımlamasak kullanamayız ve hata alırız.
değişken ismi = değeri
mermi=30
karekter="cArleone"


Değiştirme

string yani metinleri "" içine alırız.Değişkenlerin değerini değiştirmek için atama operatörü olan = kullanırız.

karekter="serif" gibi

sayıları ise şu şekilde değerlerini değiştirebiliriz.

mermi-=1 merminin değerini 1 azaltır.

NOT: Değişkenler sadece yaratılan objede geçerlidir diğer objelerden bunu değiştiremeyiz.Değiştirmek için bunu global yapmalıyız.Bunu daha sonra anlatacam.

video :



Kod
Kalın
Vurgu
Resim
Video
Url
CEVAPLA
Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-2014 UstaDerslik






Giriş
Şifremi Unuttum...
Şifre Talep
  Kuralları Kabul Ediyorum.
Kaydol