Ogre Kütüphanesi Bölüm-2 HAZIRLIK
UstaDerslik Soru-Cevap Yararlı Araçlar
arama ikon
Diller
Türkçe Türkçe

bilgi UstaDerslik
Bu uyari kutusudur.
Tamam
Anasayfa
İletişim
Üyeler

Ogre Kütüphanesi Bölüm-2 HAZIRLIK

profil
OLENVERDGRUP
BEĞEN(0)
BEĞENME(0)
GÖRÜNTÜLENME(1894)
RAPOR ET
A. C++ VİDEO DERSLER
Dokümanın asıl içeriği olan OGRE derslerine başlamadan önce C++ programının nasıl kullanıldığını temel olarak bilmelisiniz. C++ programının en temel yapısını öğrenmek için en hızlı yol Youtube’da bulabileceğiniz video dersleri izlemektir. Biz, sıfırdan başlayan arkadaşlar için küçük bir araştırma yaptık. Eğitim için Sinan SONLU tarafından hazırlanan C++ videolarını izlemek sizin için oldukça iyi olacaktır. OLENVERD GRUP olarak buradan Sinan SONLU’ya hazırladığı dersler için teşekkür ediyoruz.

Başlangıç için Sinan SONLU’nun hazırladığı tüm C++ videolarını izlemenize gerek yok. Youtube’da sina5an kanalında yayınlanan ilk 43 videoyu izlemeniz yeterlidir. OGRE’yi kullanmak için C++ programlama bilginizi geliştirirken, kalan videolardan hangilerini izlemeniz gerektiğini dokümanın son sayfalarında bulabilirsiniz.

Aşağıdaki tabloda videoların bağlantılarını paylaştık. Arzu ederseniz, sina5an Youtube kanalına ulaşıp videoları oradan da açabilirsiniz. Bölüm1’den başlayıp Bölüm 43’e kadar olan videoları izleyin. Bölüm 43’ünde ilk 2dk 21sn’sini izleyin.

Videolarda yapılanların aynısını sizde bilgisayarınızda yapın. Ayrıca, videolar kısa tutulduğu için yorulup dikkatinizin dağılması gibi bir şey söz konusu olmuyor. Ama siz yine de oldukça dikkatli izleyin.

Eğer Bölüm 20’de başlayan Pointerlar konusunu anlayamazsanız, tüm videoları izledikten sonra yeniden Pointerlar konusunu izleyin. Anlamaya çalışın. Eğer yine de bir sorun yaşıyorsanız fazla üzerinde durmayın, sadece tanımlamasını bilin.

http://www.youtube.com/playlist?list=PL14A2BD5C50C91ADB

B. EK BİLGİLENDİRME
Bölüm 1’den Bölüm 43’e kadar olan tüm videoları bitirdikten sonra OGRE kullanımıyla ilgili iki önemli noktaya değinmemiz gerekiyor.
Birinci nokta, OGRE’de sınıflardan türettiğimiz nesneleri doğrudan kullanmıyoruz. Hemen hemen her nesne için bir nesne pointer’ı tanımlıyoruz. Oluşturduğumuz nesneyi, nesne pointer’ından yönetiyoruz. Peki, bu durum nasıl bir farklılık oluşturuyor. Eğer olarak bir nesneyi yönetseydik, nesnenin üye fonksiyonlarına ulaşırken, nesnenin ismini yazdıktan sonra “.” nokta koyarak nesnenin sahip olduğu üye fonksiyonlara ulaşırdık:
#include <iostream> using namespace std;
class Deneme {
public: void yazdir(void)
{ cout << "Merhaba Dunya!" << endl; } }; int main()
{ Deneme test; test.yazdir();
system("PAUSE");
return 0; }

Ama bir nesneyi, nesne pointer’ıyla yönettiğimiz zaman, pointer nesnenin kendisi gibi davranacak ve pointer üzerinden nesnenin üye fonksiyonlarına ulaşabileceğiz. Ama pointer üzerinden üye fonksiyonlara ulaşırken “.” nokta değil “->” ok kullanmamız gerekiyor:
#include <iostream>
using namespace std;
class Deneme
{
public: void yazdir(void)
{
cout << "Merhaba Dunya!" << endl;
}
};
int main()
{ Deneme test; Deneme * nesnepointer = &test; nesnepointer->yazdir(); system("PAUSE"); return 0; }

İkinci nokta, OGRE’nin resmi sitesindeki eğitimlerde kütüphaneler kullanılırken namespace grupları aktif edilmeden kullanılmış. Peki, bu işlem nedir, nasıl olur? Konsol penceresine yazı yazan bir kod hazırlayalım:
#include <iostream> 
using namespace std;
int main() {
cout << "Merhaba Dunya!" << endl; system("PAUSE");
return 0;
}

Üstteki tabloda bulunan kodun ikinci satırında “using namespace std;” yazarak, std namespace grubunu aktif ettik. Peki, iostream kütüphanesinin std namespace grubunu aktif etmeden kullansaydık nasıl kullanacaktık? Şöyle:
#include <iostream> 
int main() {
std::cout << "Merhaba Dunya!" << std::endl;
system("PAUSE");
return 0;
}

“cout” ve “endl” kodlarımızın başına “std namespace grubunun içindeki” anlamında “std::” yazısını ekliyoruz. OGRE’de kodlama yaparken namespace’leri aktif etmek yerine her zaman iki tane iki nokta üst üste“::” işaretini kullanarak namespace grubunu belirteceğiz.
Şimdilik o kadar önemli olmasa da “::” işaretini kullanarak namespace grubuna ulaşmak haricinde yaptığımız bir işlem daha var. Normal şartlarda bir sınıfın fonksiyonlarını kullanabilmek için önce o sınıftan bir nesne türetiyoruz, sonra o nesnenin fonksiyonlarını kullanıyoruz. Ama “::” işaretiyle sınıfa ulaşıp, bir nesne türetmeksizin, sınıfın public fonksiyonlarını kullanabiliyoruz.
Ders anlatımları boyunca bir nesne oluştururken “Şimdi bir nesne ismi ve fonksiyonun parametresine bir string ismi atıyoruz” şeklinde bir anlatım yaptık. Aslında nesne ismi dediğimiz nesne pointer’ının ismidir. Oluşturma işlemi yapan fonksiyonun parametresine atadığımız string ismi de nesneyi çağırırken kullanacağımız gerçek isimdir. Derslere başlayınca demek istediğimizi daha iyi anlayacaksınız.



Kod
Kalın
Vurgu
Resim
Video
Url
CEVAPLA
Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-2014 UstaDerslik






Giriş
Şifremi Unuttum...
Şifre Talep
  Kuralları Kabul Ediyorum.
Kaydol