GameMaker Language derslerimize devam ediyoruz.Bu derste gamemaker'ın
x ve
y ile ilgili komutlarını işleyeceğiz.Bu değerler her obje için farklıdır.Şimdi komutları inceleyelim.
1-x,y
Gamemaker da
x yatay ,
y dikey olmak üzere 2 eksen mevcut.x ve y değişkenleri sayesin de objenin odadaki konumu'nu bulabilir veya değiştirebiliriz.
xx=x;//değeri almak
x+=10//değeri artırmak
x=250//değeri bir değer eşitlemek için
yy=y;
y+=10
y=250
2-xsatrt,ystart
Bir obje odada oluştuğu anda,
oluşma konumu bu 2 değişken de saklanır.
xstart ile x,
ystart ile y başlama verilerini alabiliriz.Bu şekil de objeyi istediğimiz anda o koordinatlarını alıp işlem yapabiliriz.
x=xstart;
y=ystart;
3-xprevious,yprevious
Objeler oda da hareket ettiğin de bir
önceki konumları
xprevious ve
yprevious da saklanır.Bu şekil de istenmeyen bir olayda bir adım geri gönderebiliriz.Bu komutlar daha çok bir obje ile çarpıştığında kullanılır.Objeye çarpınca geçmemesi için.Çarpışma olayında sürekli eski konuma gönderildiği için obje durur.
x=xprevious;
y=yprevious;