GameMaker Language Ders-24 Ekran Görüntüsü Alma
Geri Dön

GameMaker Language Ders-24 Ekran Görüntüsü Alma

Anasayfa
GameMaker Language nin bu dersinde Oyun için görüntü almamızı sağlayan screen_save komutlarını anlatacağım.Öncelikle kayıt edilen resimlerimizin nerede tutulduğunu anlatayım.Başlat çalıştır diyip %localappdata% yazın.O dizinde oyun ismimiz içeren klasör mevcut.O klasörde tutulur verilerimiz.Tabi ayarlardan localappdatayı,appdataya çevirmediyseniz.Normal appdataya çevirdiyseniz,Oradadır.Komutlarımıza geçelim.

1-screen_save(fname)


screen_save oyunumuzu komple görüntüsünü alır.Kullanımı ise şu şekilde :
screen_save(working_directory+"\isim.png");

Uzantıyı ve ismi değiştirebilirsiniz.Seri olarak çekmesini istiyorsanız,bir değişkeni her çekimde artırın ve ismin sonuna ekleyin.

2-screen_save_part(fname,x,y,w,h)


Bunda gördüğünüz gibi ek 4 tane parametre mevcut.Bu 4 tane para metre sayesinde,İstediğimiz bir alanın görüntüsünü alabiliriz.
http://ustaderslik.com/resim/ders/screen_save.png
Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi belirtiğimiz konumdan,yazdığımız genişlik ve yükseklik kadar alanı seçiyor.

Genel örnek :
if keyboard_check_released(ord("P")){
screen_save(working_directory+"\resim.png");
screen_save_part(working_directory+"\resim2.png",100,100,50,300)
}

Oyunda stepe ekleyin.P tuşuna bastığımız da 2 farklı görüntüyü kayıt edecektir.Localappdata ya girip bakabilirsiniz.

Bu ne gibi işimize yarar derseniz.Ekran görüntüsünü alıp pause sistemi yapabilirsiniz.



Anasayfa

Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-UstaDerslik