GameMaker Language nin bu dersinde Oyun için görüntü almamızı sağlayan
screen_save komutlarını anlatacağım.Öncelikle kayıt edilen resimlerimizin nerede tutulduğunu anlatayım.Başlat çalıştır diyip
%localappdata% yazın.O dizinde
oyun ismimiz içeren klasör mevcut.O klasörde tutulur verilerimiz.Tabi ayarlardan localappdatayı,appdataya çevirmediyseniz.Normal appdataya çevirdiyseniz,Oradadır.Komutlarımıza geçelim.
1-screen_save(fname)
screen_save oyunumuzu komple görüntüsünü alır.Kullanımı ise şu şekilde :
screen_save(working_directory+"\isim.png");
Uzantıyı ve ismi değiştirebilirsiniz.Seri olarak çekmesini istiyorsanız,bir değişkeni her çekimde artırın ve ismin sonuna ekleyin.
2-screen_save_part(fname,x,y,w,h)
Bunda gördüğünüz gibi ek 4 tane parametre mevcut.Bu 4 tane para metre sayesinde,İstediğimiz bir alanın görüntüsünü alabiliriz.
Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi belirtiğimiz konumdan,yazdığımız genişlik ve yükseklik kadar alanı seçiyor.
Genel örnek :
if keyboard_check_released(ord("P")){
screen_save(working_directory+"\resim.png");
screen_save_part(working_directory+"\resim2.png",100,100,50,300)
}
Oyunda
stepe ekleyin.P tuşuna bastığımız da 2 farklı görüntüyü kayıt edecektir.Localappdata ya girip bakabilirsiniz.
Bu ne gibi işimize yarar derseniz.Ekran görüntüsünü alıp pause sistemi yapabilirsiniz.