Arkadaşlar şu collisions line codundaki en sondaki prec ve notme yi anlatırmısınız.
Veya düşmanı görme konusunda daha iyi bir kod varsa söyler misiniz?
http://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/movement%20and%20collisions/collisions/collision_line.html burada parametreleri anlatmışlar.Benim anladığım prec e true verirsek daha detaylı analiz ediyor.false de daha hızlı analiz yapıyor.Diğeri de atlama olabilir gibi bir şey.çok iyi bir ingilizcem yok.benim anladığım bu :)
ben genel de kendi tarama sistemi mi kendim oluştururum.karakterin belirli bir alada ki tüm solid objeleri tarayarak x ve y karşılaştırması yapabilirsin.
Tm tesekkurler ama ben carpismayi kontrol etmiyorum. Dusmanin karakteri gorup gormemesinden bahsediyorum.yani arada duvar olmucak ve birbirlerini gormeyecekler
tm. ben herşeyi ayarladım tek sorun karakter ile hedefin arasında duvar yoksa ateş etsin.
şu kodu kullanıyorum
if(!collision_line(x,y,target.x,target.y,obj_block1,1,0)
{
ateş
}
ama olmuyor koyduğum ünlem tam tersini yaptırıyorsa orda demek istediğim arada duvar yoksa ateş etsin ama hiçbirşey olmuyor.