Gamemaker Ateş Etme Sorunu
UstaDerslik Soru-Cevap Yararlı Araçlar
arama ikon
Diller
Türkçe Türkçe

bilgi UstaDerslik
Bu uyari kutusudur.
Tamam

Anasayfa
İletişim
Üyeler

Gamemaker Ateş Etme Sorunu

Paylaş  :
profil
Stromae
GÖRÜNTÜLENME(433)
RAPOR ET
Karakterin ateş etmesi için ;

-Bir obje oluşturdum ve create eventine bu kodu yazdım.
global.mermi_sayisi=10


-Daha sonra obj_mermi diye bir obje oluşturdum ve kaç mermi oldugunu gostermek için obj_mermi_sayisi diye bir obje oluşturarak draw eventine:
draw_text(64,96,"Mermi Sayisi ="+string(global.mermi_sayisi))

kodunu yazdım.


-obj_karakter'in step eventine bu kodu yazdım.

if obj_ateset=mouse_check_button_pressed(mb_left) and global.mermi_sayisi>0{
obj_karakter=instance_create(x,y,obj_mermi);
global.mermi_sayisi-=1
}


-Mermi sayısının gözükmesi için objeyi odaya koydum.

Ancak oyunu başlattıgımda obj_karakterin step eventi hata veriyor

http://i.hizliresim.com/a5GMLd.png




cArleone
cArleone 2 Yıl Önce Cevaplandı
2 hata var.ilik obj_ateset=mouse_check_button_pressed(mb_left) bu şekilde yazmana gerek yok mouse_check_button_pressed(mb_left) yazman yeterli.İkincisi
obj_karakter=instance_create(x,y,obj_mermi);

bu şekilde olmamalı.doğrusu
instance_create(obj_karakter.x,obj_karakter.y,obj_mermi);
Stromae
Stromae 2 Yıl Önce Cevaplandı
Ateş etme yönünü nasıl belirleyebiliirim?
cArleone
cArleone 2 Yıl Önce Cevaplandı
point_direction(obj_karakter.x,obj_karakter.y,mouse_x,mouse_y)

bu şekilde ateş açısını bulabilirsin.mermiyi açıya göre çevirmek istersen,merminin creatine aşağıdaki şekilde yaz.
image_angle=point_direction(obj_karakter.x,obj_karakter.y,mouse_x,mouse_y)
Stromae
Stromae 2 Yıl Önce Cevaplandı
Sağol.



Kod
Kalın
Vurgu
Resim
Video
Url
CEVAPLA
Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-2014 UstaDerslik






Giriş
Şifremi Unuttum...
Şifre Talep
  Kuralları Kabul Ediyorum.
Kaydol