Gamemaker Objeleri Ana Objeye Birleştirme
UstaDerslik Soru-Cevap Yararlı Araçlar
arama ikon
Diller
Türkçe Türkçe

bilgi UstaDerslik
Bu uyari kutusudur.
Tamam

Anasayfa
İletişim
Üyeler

Gamemaker Objeleri Ana Objeye Birleştirme

Paylaş  :
profil
imczx
GÖRÜNTÜLENME(711)
RAPOR ET
http://i.hizliresim.com/on5M7o.png
merhabalar yukaridaki resimde de göreceğiniz gibi etraftaki objelerle etkileşime geçtiğimde ana karakterimin üzerinde belirlediğim noktalara yapışmasını istiyorum. kuyruk ve envanter mantığını birleştirerek yapmaya çalıştım fakat birtürlü istediğim sonucu alamadım objeye yapışıyor ama busefer istediğim noktalara gönderemiyorum. bu konuda yardımcı olabilirmisiniz.
not: ana karakter hareketli olacak.




cArleone
cArleone 3 Yıl Önce Cevaplandı
Karaktere birleştireceğin objelere tıklandığında bir değişkenin değerini 1 yap.O objeler de step de eğer değişken 1 olduysa karakterin üzerine git de.karekter.x+15 karekter.y+10 gibi istediğin yere yeleştirebilirsin.

Yukardaki sistem düzgün çalışmaya bilir.Neden x eşitlemeleri çok az geriden geliyor.o yüzden draw_sprite tavsiyem.
imczx
imczx 3 Yıl Önce Cevaplandı
üstad dediğin şeyi uygulamaya çalıştım fakat beceremedim . ayrıca sadece 2 ,3 değişken olmayacak karakterlerde bu yüzden draw sprite kullanmak için çok fazla sprite çizmek gerek . karakterin üzerindeki noktaları kapalı ışıklar olarak düşünebiliriz her yemi yediğimde karakterdeki işıklardan birisi yanacak. mantığım bu .

karakterin üzerine git tarafını birazdaha açıklayabilirmisin lütfen.
if place_meeting (x,y,obj_yem)
{
yem1=1;
}
buradan sonrasını yapamadım.
cArleone
cArleone 3 Yıl Önce Cevaplandı
if(yem1=1){
x=karekter.x+14;
y=karekter.y+25;
}
bu şekilde karekterin üzerinde bir yere sabitleye bilirsin.



Kod
Kalın
Vurgu
Resim
Video
Url
CEVAPLA
Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-2014 UstaDerslik






Giriş
Şifremi Unuttum...
Şifre Talep
  Kuralları Kabul Ediyorum.
Kaydol