GameMaker Language Ders-15 Yuvarlama Komutları
UstaDerslik Soru-Cevap Yararlı Araçlar
arama ikon

bilgi UstaDerslik
Bu uyari kutusudur.
Tamam
Anasayfa
İletişim
Üyeler

GameMaker Language Ders-15 Yuvarlama Komutları

profil
cArleone
BEĞEN(0)
BEĞENME(0)
GÖRÜNTÜLENME(4933)
RAPOR ET
GameMaker Language serimize devam ediyoruz.Bu derste sayı yuvarlama komutlarını işleyeceğiz.Bazı matematiksel işlemlerimizin sonucu küsüratlı sayılar çıkabilir.Bu küsüratlı sayıları aşşağı veya yukarıya tam sayı olarak yuvarlaya biliriz.Komutları incelemeye başlayalım.

1-floor(n)


Floor küsüratı ne olursa olsun sayıyı aşağıya yuvarlar.Örnek 2.1 ise 2 ,2.9 ise yine 2 ye yuvarlar.

2-ceil(n)


Ceil ise küsüratı ne olursa olsun sayıyı yine yukarıya yuvarlar.2.1 ise 3 ,2.9 ise yine 3 e yuvarlar.

3-round(n)


Round küsüratı 5 den az ise şağıya 5 veya 5 den çok ise yukarıya yuvarlar.Örneğin 3.4 ü 3 ,3.5 i 4 yuvarlar.

4-max(n1,n2,n3...)


Max belirlediğimiz sayılar içerisinden en büyük olanı seçer.Örneğin 3,10,7 yazarsak 10 seçer.

5-min(n1,n2,n3...)


Min ise belirlediğimiz sayılar içerisinden en küçük olanı seçer.Örneğin 8,10,2 yazarsak 2 yi seçer.

Komutlarımız bu kadar.

Genel örnek :
r1=round(5.2);
r2=round(5.5);
r3=round(5.8);

show_message("raund : 5.2 ->"+string(r1));
show_message("raund : 5.5 ->"+string(r2));
show_message("raund : 5.8 ->"+string(r3));

f1=floor(5.8);
show_message("floor : 5.9 ->"+string(f1));

c1=ceil(5.2);
show_message("ceil : 5.1 ->"+string(c1));

mx=max(10,5,9,25,3);
mn=min(10,5,9,25,3);
show_message("max ->"+string(mx));
show_message("min ->"+string(mn));



Kod
Kalın
Vurgu
Resim
Video
Url
CEVAPLA
Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-2014 UstaDerslik






Giriş
Şifremi Unuttum...
Şifre Talep
  Kuralları Kabul Ediyorum.
Kaydol