Bu serimizde Gamem Maker'ın kullandığı
Game Maker Language yani
GML yi öğreneceğiz.Arayüzünü bu derste kısaca özet geçeceğim.Arayüzü için sitedeki diğer serleri izleyip ardından bu seriye başlayın.Öncelikle kodlar nereye neye göre yazılır bunu görelim.
Gamemaker'ın obje kısmın da
2 sekme bulunmakta.İlk sekme
event yani olaylar için.İkinci kısım ise kodlarımız için.
Öncelikle event yani olaylara bir göz atalım.Bu kısım önemlidir ve tüm eventları iyi öğrenmek gerekir.
Eventlar şu tuşa basıldı mı,şunla çarpıştı mı,obje oluştu mu yada silindi mi vs gibi anları yakalayan sistemdir. Bu olayları iyi bilmek gerekir ki düzgün şekil de kodlamamızı yazalım.Örnek saniye de 30 defa çalışan bir eventa obje yarat derseniz oyun bir süre sonra donar ve çöker.En temel eventları aşağıda biraz anlatayım.
create : Obje oluştuğu anda 1 defalık çalışır.
mouse : Objenin üzerine veya oda da her hangi bir yere tıklandımı gibi eventları içerir.Pressend her olay için 1 defa basılması gerekir.realesed ise mouseden elini çekme gibi işlevleri yakalıyor.
destroyd : Obje odadan silindiğin de çalışır.
other : Oyun başladı mı,oda başladı mı,obje oyun çerçevesinin dışına çıktı mı gibi olayları yakalar.
alarm : Bir saat kurarız,o saat olduğunda belirtiğimiz alarım alanı çalışır.
draw : Çizdirme eventıdır.metinleri,spriteleri vs tüm çizimleri buradan yaparız.Dikkat etmemiz gereken husus draw eventı kullanırsak objenin spritesi gözükmez.
step : Burası oda hızına göre sürekli çalışır.Standart olarak saniye de 30 defa.Bu event da kodları mantıklı bir şekil de yazmalısınız,yoksa oyununuz kitlenebilir.
keypress : Klavyeden bir tuşa basıldı mı gibi olayları yakalar.
collision : O objenin başka bir objeyle çarpıştığındaki anı yakalamak için.
key release : Bir tuştan elimizi çektiğimiz anı yakalar.
Yukarıdaki bazı eventları kodlamalar ile de yakalayabiliyoruz.Örneğin şu tuşa basıldı mı,şu objeyle çarpıştı mı vs gibi.İlerleyen gml derslerimiz de bunları göreceğiz.
Şimdi gelelim asıl konumuza.
Kodlar nereye yazılır.Sol tarafa eventı seçtikten sonra,objenin en sağındaki sekmelerden
controlü seçip oradan code alanındaki
EXECUTE CODE yi 2 kısma sürükleyip bırakalım.Kodları onun içine yazacağız.
Kısaca gamemakerın işleyişini de anlatayım.
Sprite seçilir->obje de spriteye beyin verilir ->rooma koyarak oyun hazırlanır. Temeli bu şekildedir.
İleri ki dersler de kod sistemini tek tek işleyeceğiz.