GameMaker Language serimize devam ediyoruz.Bu derste
fps komutlarını işleyeceğiz.Öncelikle fps nedir ona bakalım.Açılımı
"Frame Per Second" yani saniye başına düşen kare sayısı.Normal de gamemakerda oyunlar
30 fps dir.Oda ayarlarından fps yi değiştirebiliriz.Bu şekil de odayı saniye de 30 kez yada ayarladığımız miktarda yenileriz.
Şimdi komutları inceleyelim.
1-fps
Odanın o anki
fps değerini verir.Eğer 30 ise, 30 üzerinden verir.Bazen oyundaki işlemler artığın da 0 kadar düşebilir.Oyunu geliştirirken fps yi açıp dikkat etmemiz gerekir.
2-fps_real
fps_real ise oyunun anlık olarak ne kadar
cpu yediğini tespit eder.Oyundaki işlemler artıkça cpu kullanımı artar.Bunu anlık olarak yakalar.
Bu şekil de oyunu geliştirirken performansı göz önüne alarak geliştirebiliriz.
Genel örnek :
draw_text(200,100,fps);
draw_text(200,120,fps_real);