Game Maker Language eğitim serimize devam ediyoruz.Bu derste
aritmetik işlemleri işleyeceğiz.Kısaca
toplama,çıkarma,çarpma,bölme gibi.Gml de değişkenler de veya arraylar da tuttuğumuz değerleri aritmetik işlemler uygulayabiliriz.Öncelikle matematikteki işlem sırasını iyi bilmeliyiz.Bunu bilmezsek işlemlerimiz hatalı çıkar.İşlem sırasına bir göz atalım.
1-Parantez içleri
2-Çarpma ve Bölme
3-Çıkarma ve Toplama
Bu sıralamayı iyi öğrenelim.Şimdi işlemlere geçelim.
1-Toplama
sayi=10;sayi2=30;
sayi+=25;//35
sayi2+=sayi2;//60
Yukarıda ne yaptık onu inceleyelim.sayi+=25; sayi=sayi+25; demektir.Yani değeri al üstüne 25 daha ekle diyoruz.Aynı şekilde sayı yerine başka bir değişken değeri ile de bu artırma işlemini yapabiliriz.
2-Çıkarma
sayi=10;sayi2=30;
sayi-=25;//-15
sayi2-=sayi2;//0
Burada ise sayi-=25; diyerek sayi=sayi-25; işlemi yaptık.Yani değeri aldık 25 çıkartıp yeniden atadık değişkenimize.
3-Çarpma
sayi=10;sayi2=30;
sayi*=5;//5
sayi2*=sayi2;//900
Aynı mantık bunda da geçerli.sayi*=5; diyerek sayi=sayi*5; işlemini yapıyoruz.Yani sayıyı alıp 5 ile çarpıp tekrar aynı değişkene atıyoruz.
4-Bölme
sayi=10;sayi2=30;
sayi/=5;//2
sayi2/=sayi2;//1
Buda yukarıdakilerin bölme versiyonu.
5-Bir Sayı Artırma veya Çıkarma
Gml de bize kolaylık olsun diye eğer değeri 1 artıracaksak ++ yada çıkartacaksak -- ile edebiliyoruz.Bu sadece ekleme ve çıkartma için geçerli.
sayi=10;
sayi++;
sayi--;
Genel örnek :
create :
sayi1=50;
sayi2=50;
sayi3=50;
sayi4=50;
sayi5=50;
sayi1+=100;//150
sayi2/=2;//25
sayi3*=10;//500
sayi4-=100;//-50
sayi5=((sayi1+sayi3)+(sayi2+sayi4))/5;
/*yukardaki işlemin aşama aşama hali
((150+25)+(500--50))/5
((175)+(450))/5
625/5
=125
*/
draw :
draw_text(10,10,sayi1)
draw_text(10,30,sayi2)
draw_text(10,50,sayi3)
draw_text(10,70,sayi4)
draw_text(10,90,sayi5)