CryENGINE Programlama / Unite 1 - Ders 2
Geri Dön

CryENGINE Programlama / Unite 1 - Ders 2

Anasayfa

Özel veya Daha Yeni CryENGINE Kullanarak Yükleme



Bu bölümde, özel veya daha yeni yapıda ki CryENGINE'i seçen kullanıcılara yardımcı olacaktır. Eğer bu bölümdekileri yapamazsanız, Ders 1 de olan "Örnek CryENGINE Kurulumu" bölümüne bakabilirsiniz.

Yapının Fonksiyonel Olduğunu Doğrulama



Başlamadan önce, kitabın ileri bölümlerinde kodları oluşturma ve çalıştırma tabanlı bilgiler içeriyor. Bu yüzden senin tercih ettiğin CryENGINE versiyonunu kontrol etmelisin.

Dikkat: Motorun eski veya daha yeni bir sürümünü kullanıyorsanız, bazı bölümlerde örnekler ve değiştirilen sistemler hakkında size bilgi verebilir. Bunu aklınızdan çıkarmayın, optimum ve hatasız öğrenme deneyimi için bir önceki derste ki bizim verdiğimiz örneği kullanmanızı tavsiye ederiz.

Bunu kontrol etmenin iyi bir yolu da Editorün ve Oyunun farklı bir biçimde çalışmasıdır.

CryMono Entegre Etme ( C# Desteği )



Derslerde ki örnek C# kodları ve içerikleri ilginizi çekiyorsa, ihtiyacınız olan CryMono eklentisini sizin CryENGINE'nize yüklemeniz gerekmektedir.

Dikkat: Bizim dersler için hazırladığımız örnekte CryMono eklidir.

Entegreye başlayalım, motorda ki ana bölümdeki Code klasörünü açın. Biz buraya bir kaynak kodlarının bulunduğu, bir altklasör yerleştireceğiz Code/CryMono/.

https://github.com/inkdev/CryMono sayfasını ziyaret edin, "Download Zip" butonuna tıklayarak indirmeye başlayın.

İndirmeden sonra, (CryMono-master klasörünün) içindekileri daha önce bahsettiğimiz Code/CryMono klasörünün içine kopyalayın. Klasör yoksa önce onu oluşturun. Dosyalar taşındıktan sonra dosyaların yapısı resimdeki gibi olmalı.

http://ustaderslik.com/resim/ders/Kq41XB.jpg

CryMono Projesini Derleme



Şimdi CryMono kaynak koduna sahibiz, bunu derlememiz gerekir.

Code/CryMono/Solutions/CryMono.sln Visual Studio ile başlatın.

Dikkat: CryMono Full.sln değilde CryMono.sln kullandığınızdan emin olun. Mono Runtime yeniden oluşturulması gerektiğinde CryMono Full.sln yalnızca kullanılır.

Derlemeden önce, motorun "SSystemGlobalEnvironment" struct'ı değiştirmemiz gerekir. (Bu global gEnv pointer'ını ortaya çıkarmak için kullanılır).

Bunu yapmak için, Code/CryEngine/CryCommon/ içindeki ISystem.h dosyasını açın. SSystemGlobalEnvironment struct'ını arayarak bulun.

Ardından struct'ın üye ve fonksiyonlarından hemen sonra şunu ekleyin
struct IMonoScriptSystem*
pMonoScriptSystem;


Dikkat: Eğer full motor kodu yoksa, interface'i değiştirmeniz önerilmez çünkü motorun diğer modülleri varsayılan interface ile derlenmiştir. Ancak struct'ın sonuna eklemek oldukça zararsızdır

Hemen sonra, CryMono.sln örneğini açarak Visual Studio ile derlemeye başlayabilirsiniz.

Dikkat: Otomatik post-build adımı olarak, başarılı bir derleme sonrası build dosyaları "Bin32" klasörüne yerleştirilir.

CryMono başarılı derlendiyse, Bin32 klasörü içinde CryMono.dll dosyasını arayarak kontrol edebilirsiniz.



Anasayfa

Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-UstaDerslik