GameMaker Studio Ekrana Zoom Yapmak
Geri Dön

GameMaker Studio Ekrana Zoom Yapmak

Anasayfa
Bu dersimizde Gamemaker Studio ile zoom yapmayı işleyeceğiz.Gamemakerda room ayarlarından odanın boyutunu büyültükten sonra,view bölümünden odanın ne kadarlık kısmı görüneceğini ayarlayabiliyoruz.Oyun içinde bunu dinamik olarak değiştirebiliyoruz.Bunu değiştirmek için kullandığımız komutlar view_wview ile view_hview .Örnek :
view_wview[0]+=10;
view_hview[0]+=10;

bu şekilde view boyutu büyüdüğü için odanın daha çok kısmı görünecektir.View komutunun sonuna yazdığımız 0 ne derseniz,room ayarlarında view ayarlarken oradan direk 0.viewi seçer.toplam 8 view bulunmakta.birden çok objeyi takip etmek için bu kadar çok view bulunmakta.

Dikkat edilmesi gereken bir nokta bulunmakta.Zoom yaptığımızda normal Draw eventında çizdirdiğimiz nesnelerde büyür ve küçülür.Bunların boyutunun değişmeden sürekli aynı konumda kalması için draw değil Draw GUI eventını kullanmalıyız.Bu şekilde bunların boyutu sürekli aynı kalır.

Genel örnek :
if(mouse_wheel_down()){
view_wview[0]+=100;
view_hview[0]+=50;
}

if(mouse_wheel_up()){
view_wview[0]-=100;
view_hview[0]-=50;
}

Farenin orta tekerleği ile yakınlaşıp,uzaklaştırma yapabilirsiniz.
Görüntüsü :
http://ustaderslik.com/resim/ders/sd51t2e51dc.png

İndir : http://ustaderslik.com/dosya/zoom.rar







Anasayfa

Tüm Hakları Saklıdır. ©Arleone 2013-UstaDerslik